Siirry suoraan sisältöön

Automarkkinointi kasvatti Opelin markkinaosuutta

Opel ja Staart luottavat Granon ratkaisuihin myymälä-, kampanja- ja tapahtumamarkkinoinnissa.

Saksalainen Opel on yksi Euroopan suurimmista autonvalmistajista. Adam Opel perusti yhtiön vuonna 1862. Yritys on nykyään osa ranskalaista PSA-konsernia. Staart on ketterä ja kanavariippumaton markkinointitoimisto, joka hoitaa Opelin markkinointia ja mainontaa Suomessa.

Grano on toteuttanut yhdessä Staartin kanssa Opelille monipuolisesti erilaisia markkinoinnin ratkaisuja, kuten myymälä-, kampanja- ja tapahtumamarkkinointia. Autojen markkinoinnissa vaaditaan erityisosaamista.

– Automarkkinoinnissa, niin kuin varmasti monella muullakin alalla, on reaktionopeuden vaatimus kasvanut entisestään. Tarjoomalla ja tarjouksilla pyritään reagoimaan markkinan muutoksiin. Tämä vaatii nopeutta myös yhteistyökumppaneilta. Grano tuntuu tämän hyvin ymmärtävän ja tarjoaa aktiivisesti ratkaisuja kiiretilanteisiin. Harvoin, jos koskaan on jäänyt ratkaisu löytymättä, sanoo Staartin asiakkuusjohtaja Pia Siukosaari.

Opel on vahva ja perinteikäs brändi. Suomen myyntitilastoissa se oli kuitenkin pudonnut haastajan asemaan useassa segmentissä. Viimeiset neljä vuotta Opel on kuitenkin kasvanut kovaa vauhtia Suomessa, esimerkiksi vuonna 2016 merkki kasvatti myyntiään yli 30 prosenttia.

– Grano helpottaa työtäni tuntemalla meidän ja asiakkaamme tarpeet ja haasteet. Aina on löytynyt ratkaisu.

Pia Siukosaari / asiakkuusjohtaja, Staart

– Opelin markkinaosuus on noussut tasaisesti yhteistyömme alusta asti ja vauhti on ollut ripeää. On ollut hienoa saada olla mukana tässä menestystarinassa. Opelilla on panostettu laatuun ja joka vuosi on ollut useita loistavia lanseerauksia. Erityismainintana vuoden 2016 autoksi valittu uusi Astra. Markkinointiratkaisuilla on onnistuneesti autettu jälleenmyyjiä heidän markkinointiponnisteluissaan. Tämä näkyy myös jälleenmyyjien tyytyväisyydessä. Parasta palautetta Opelilta on asiakassuhteen jatkuminen.

Siukosaaren mukaan markkinointiratkaisuja tarjoavalla kumppanilla on merkittävä rooli menestyksessä:

– Nykyään painohinnat ovat niin kilpailtuja, että hinnoissa ei suuria eroja enää olekaan. Erot syntyvät asiakaspalvelussa ja nopeudessa. Tämän päivän hektisessä toiminnassa nämä ovatkin kaikkein oleellisimpia asioita, ja myös Granon parhaita puolia.

– Kommunikaatio toimii hyvin. Vastaukset tiedusteluihin tulevat nopeasti ja meihin pidetään tilausten välilläkin hyvin yhteyttä. Reklamaatiot on myös hoidettu asianmukaisesti ja sujuvasti. Grano helpottaa työtäni tuntemalla meidän ja asiakkaamme tarpeet ja haasteet. Aina on löytynyt ratkaisu.

Grano oli mukana Opelin automarkkinoinnissa.

Juttu on julkaistu alun perin 2.07.2018 ja sitä on päivitetty 10.10.2022.
Ota yhteyttä