Takaisin

Neste Ralli Grano Case Painotuotteet Teippaukset Tapahtumamarkkinointi
Kuva: AKK Sports Oy / Rakennelmat: Grano Oy

Kun tapahtuma tavoittaa maailmanlaajuisesti yli 150 miljoonaa silmäparia, niin silloin myös viralliselta kumppanilta vaaditaan rautaista osaamista. Ja paljon.


Jyväskylässä järjestettiin elokuun ensimmäisenä viikonloppuna perinteinen Neste Rally Finland, joka on yksi FIA:n MM-rallisarjan osakilpailuista. AKK Sports Oy:n järjestämä kilpailu on valittu useasti MM-rallien parhaaksi osakilpailuksi ja se kerää vuosittain kilpailijoita ja satojatuhansia kilpailuvieraita eri puolilta maailmaa. Kilpailua voi huoletta kutsua perinteikkääksi, sillä se on järjestetty yhtäjaksoisesti jo vuodesta 1951 asti.

Tapahtuma tavoittaa 150 miljoonaa seuraajaa

Tämän vuotinen kilpailu oli aiempien vuosien tapaan menestyksekäs: järjestelyt toimivat, säät olivat suosiolliset, kilpailuvieraat viihtyivät, suomalaiskuljettajat menestyivät ja yritykset saivat laajasti näkyvyyttä. Tapahtuma on kasvanut vuosi vuodelta ja tänä vuonna tapahtumassa koettiin yli 250 000 katsojaelämystä. Neste Rallilla on myös suuri määrä yhteistyöyrityksiä: nykyaikaisella tapahtumamarkkinoinnilla tavoittaa katsojat sekä paikan päällä että television ja muiden kanavien kautta. Tapahtuma tavoittaa erityisesti televisiokatsojat, tämän vuoden suosituinta erikoiskoetta seurasi yli 700 000 suomalaista televisiokatsojaa. Maailmanlaajuisesti tapahtumalla on 150 miljoonaa seuraajaa television, internetin ja muiden kanavien kautta.

"Yleisesti ottaen Neste Ralli sujui erinomaisesti. Kasvatimme yleisömäärää ja lähes kaikki palaute niin kävijöiltä, kumppaneilta ja muilta sidosryhmäläisiltä on ollut positiivista", Neste Rallin promoottori AKK:n Jani Backman iloitsee.   

Ympäristöystävällisyys on tärkeässä asemassa 

Sekä AKK että Neste Ralli ovat FIA:n ympäristöohjelman korkeimmalla tasolla. Näin ollen kaikissa rallin toiminnoissa huomioidaan ympäristövastuullisuus ja useat yhteistyöyritykset tarjoavat tapahtumamateriaalinsa ja -toteutuksensa mahdollisimman kestävällä tavalla.

Grano toteutti Rally Insider -autoteippaukset PVC-vapaalla tarramateriaalilla. Tulostuskalvot on valmistettu osittain bio-pohjaisista raaka-aineista, jotka voidaan kierrättää käytön jälkeen. PVC-vapaat yliteippauskalvot ovat lisäksi monikäyttöisiä ja niillä voidaan teipata niin ajoneuvoja, veneitä, laivoja kuin rakennuksia sekä muita muodoiltaan haastavia pintoja. Lisää teippauksista voit lukea täältä.

Neste Ralli Grano Case Painotuotteet Teippaukset Tapahtumamarkkinointi
Kuva: AKK Sports Oy / Rakennelmat: Grano Oy

Granolla suuri rooli tapahtuman toteutuksessa – kansainvälinen näytönpaikka

Tapahtumajärjestäjä AKK:n ja Granon yhteistyö on jatkunut jo yli kymmenen vuoden ajan. Pitkäjänteinen kumppanuus on ollut omiaan kehittämään tapahtumaa: rimaa nostetaan vuosi vuodelta. Neste Rallia valmistellaan Granon kanssa jopa yhdeksän kuukauden ajan, joten pienimmätkin yksityiskohdat voidaan ottaa huomioon.

"Palvelu pelaa ja voimme luottaa Granoon niin toteuttajana kuin myös proaktiivisena kumppanina. Tälle vuodelle uutuuksia olivat esimerkiksi PVC-vapaat autoteippaukset. Grano reagoi myös nopeasti ad hoc -tarpeisiimme, joita luonnollisesti aina tulee tämän kokoluokan tapahtumissa. Olen yhteistyöhömme erittäin tyytyväinen", Backman summaa.   

Myös Granon avainasiakaspäällikkö Pasi Osala on erittäin tyytyväinen tapahtumaan ja yhteistyöhön:
"Yhteistyö AKK:n kanssa sujui jälleen todella hyvin. Intensiivinen läsnäolo tapahtumassa sekä järjestäjän kanssa ideointi ja suunnittelu ovat kaiken a ja o. Tästä on hyvä jatkaa kohti Neste Rallin 70-juhlavuotta."

Grano toteuttamia ratkaisuja vuoden 2019 Neste Ralliin:

  • Ralliurheiluun liittyvät painotuotteet
  • Tapahtumarakennelmat Paviljongin alueella
  • Neste Rallin näkyvyystuotteet: banderollit, levyt, tarrat, kirjat, oppaat, esitteet
  • Useita tuhansia neliöitä kankaita ja levyjä
  • Kilometreittäin suurkuvabanderolleja
  • Teippaukset AKK:n organisaatioautoihin, Granon teippaajat teippasivat kolmessa päivässä 55 autoa