MAGGI-liemikuutiot valloittavat toimivan myymälämarkkinoinnin avulla

Nestlé on Granon vanha asiakas, joka päätti laajentaa yhteistyötä myös MAGGI-tuotemerkin kampanjan yhteyteen tuoden tällä kertaa liemikuutiot keskiöön. Grano on ollut alusta asti mukana ideoimassa ja tekemässä MAGGI-kampanjasta näkyvää ja kuluttajien kannalta kiinnostavaa. Siksi mukaan pyydettiin myös koko kansan kokki Kari Aihinen.

Loka-marraskuussa kahdeksassakymmenessä Keskon myymälässä sekä sosiaalisessa mediassa käynnistyi Nestlén MAGGI-liemikuutioiden yhdeksänviikkoinen kampanja. Grano suunnitteli yhdessä Nestlén Commercial Specialist Mari-Liis Vaatmannin kanssa monipuolisen kampanjan, jonka tarkoituksena on kasvattaa MAGGI-liemikuutioiden tunnettuutta ja lisätä vuorovaikutusta kuluttajien kanssa.

Grano tarjosi kampanjalle kattoteeman luovasta suunnittelusta aina monikanavaiseen lopputoteutukseen asti. Teemaksi valikoitui yhteistyö huippukokki Kari Aihisen kanssa ja kampanja huipentuu mahdollisuuteen voittaa Aihisen vetämä kokkauskurssi. Kuluttajat voivat osallistua erilaisiin arvontoihin Facebookissa ja Instagramissa muun muassa kuvaamalla omia MAGGI-liemikuutioita sisältäviä kokkaushetkiään. Myymälöissä punakeltainen MAGGI-brändi-ilmettä toistava kampanja toistuu niin kattilan mallisissa hyllypuhujissa, ostoskärryissä kuin myös liemikuutiopakkauksiin liitetyissä, hyvin erottuvissa tarroissa.

Myymälämarkkinointi Kampanjasuunnittelu Grano

– Granolta saimme kampanjaa varten ajankohtaista näkemystä myymälämarkkinoinnista. Heillä on mukavan ennakoiva työskentelyote, ja he osaavat myös esittää meille ne oikeat kysymykset, joita onnistuneen kampanjan luominen vaatii, Vaatmann kertoo.

MAGGI-kampanjalla halutaan puhutella kaikkia tavallista suomalaista arkea viettäviä ihmisiä. Tämän vuoksi Granolta tuli idea juuri uuden Kape 24h -kirjansa julkaisseen, televisiostakin tutun keittiömestari Kari Aihisen mukaan tuomisesta kampanjaan. Aihisen profiili piirtyykin ruokakaupoissa näyttävänä esiin, kun kokin hahmo päätettiin toteuttaa todellisenkokoisena pahvisena ratkaisuna, jonka näkemiseltä ostoksiaan tekevä kuluttaja ei juuri voi välttyä.

– Odotamme kampanjalta erinomaisia myyntituloksia. Haluamme toimia aina asiakkaidemme vahvana kaupallisena kumppanina, joten tulokset merkitsevät meille paljon, muistuttaa Granon Luovien palveluiden projektipäällikkö Maarit Haavisto.

 

Juttu on julkaistu alun perin 22.11.2017 ja sitä on päivitetty 7.10.2022.
Ota yhteyttä