« takaisin blogin etusivulle

Mikkeli hurmaantui Onnen Päivistä

Osuuskauppa Suur-Savo lähti kehittämään Kauppakeskus Stellan kampanjabrändiä uudella reseptillä. Upea Onnen Päivät -hintakampanja nostatti huomioarvon uudelle tasolle. Yksi avain onnistumiseen oli Grano Virtual Store -työkalu.

Osuuskauppa Suur-Savon asiakkuuspäällikön Marja-Leena Koukosen mukaan Stellan kauppakeskusbrändin pohjatyö on tehty ja nyt oli oikea aika tarttua kampanjabrändin kehittämiseen.

- Stellassa käy paljon ihmisiä, kauppakeskuksen Tähtitori on monenlaisten tapahtumien ja kohtaamisten paikka. Tavoitteemme oli tehdä kauppakeskuksen kampanjat näkyviksi myös niille, jotka liikkuvat Tähtitorilla, mutta joita printti- ja muu ulkoinen kampanjamainonta ei tavoita, Koukonen pohjustaa.

Koukonen pohti asiaa Granon aluepäällikkö Henrik Kososen kanssa.

- Rakennepuolen tiimillä on mielikuvituksellisia ja raikkaita ideoita sekä taito toteuttaa niitä fiksusti. Tälläkin kerralla tiimi löysi tuoreita näkökulmia sinällään jo muutaman vuoden ajan toistettuun kampanjaan, kertoo Kosonen, joka houkutteli osuuskaupan markkinointiryhmän tutustumiskäynnille Vallilaan.

Hyvä, että houkutteli, Koukonen tiimeineen innostui näkemästään.

- Se oli todella hyvä retki! Silmät avautuivat ja edessä oli ihan uusi maailma. Tajusimme, mitä kaikkea ammattilaiset voivatkaan saada aikaiseksi. Saimme hyviä ideoita myös ensi vuoteen, jolloin Osuuskauppa Suur-Savo täyttää 100 vuotta.

360-asteen todellisuus

Suunnittelun pohjaksi otettiin 360-kuvaukseen perustuva Grano Virtual Store. Se on Granon kehittämä työkalu, jonka avulla tilojen kampanjaelementit voidaan mallintaa todentuntuisesti oikeaan ympäristöön.

- Elementtien suunnittelu oikeaan ympäristöön helpottaa asiakkaan ymmärrystä siitä, millainen kampanjan visuaalinen toteutus tulee oikeasti olemaan, Granon avainasiakaspäällikkö Annukka Pokki 

Asiakas allekirjoittaa työkalun edut; aiemmin hankalasti hahmotettavat elementit konkretisoituivat nyt selkeäksi kokonaisuudeksi.

Logot ja värit pohjana

Projektissa hyödynnettiin Granon myymälätuntemusta ja osaamista – kuvauksia, rakenne- ja 3D-suunnittelua sekä visuaalista suunnittelua. Reunaehtojakin oli; säilyttää piti logot ja värimaailma. Lisäksi toteutuksen piti olla sellainen, että elementtejä voidaan hyödyntää myös tulevissa hintakampanjoissa.

- Materiaalien suunnittelussa on huomioitava myös asennusympäristö, asennuksen helppous ja turvallisuus, Pokki taustoittaa yhtä suunnitteluprosessin keskeisintä osa-aluetta.

- Kampanjan onnistuminen on tietysti monen tekijän summa. Itse uskon, että tällä kerralla loistava palaute niin asiakkailta kuin kauppakeskuksen yrityksiltäkin on pitkälti Granon osaamisen ansiota. Kaiken lisäksi yhteistyö toimi äärimmäisen hienosti kaikkien granolaisten kanssa. Kaikki sovittu aikatauluineen piti, Marja-Leena Koukonen iloitsee.

Mikkeliläisten olohuone

  • 30 000 neliön kauppakeskus Mikkelin keskustassa
  • Osuuskauppa Suur-Savon historian suurin investointi, 65 miljoonaa euroa
  • Avautui marraskuussa 2011
  • S-market, Sokos, S-Stella kioski, osuuskaupan ravintoloita ja kahvila sekä 19 liiketilaa muille yrityksille
  • Onnen Päivät -kampanja kaksi kertaa vuodessa
  • Toteutettuja elementtejä olivat mm. mainoskuutiot toriaukiolle, winderit, kangasbanderollit ylikulkusiltojen kaiteisiin, näyttävät vinyylimatot sisäänkäynteihin
  • Muotoonleikatut kääreet pilareihin, hälyporttihuput