Siirry suoraan sisältöön

Grano toteutti Nestlélle myyntiä kasvattavaa myymälämainontaa

Nestlé on maailman johtava ravitsemus-, terveys- ja hyvinvointialan yritys. Nestlé myy ja markkinoi muun muassa lastenruokia päivittäistavarakaupoissa ympäri Suomen. Lastenruokahyllyjen ongelma isoissa automarketeissa on tutkimusten mukaan kategorioiden sekavuus ja tuotteiden löydettävyys. Tästä johtuen ostoaika on pidempi kuin muilla tuotteilla. Granon ja Nestlén yhteisprojektin tavoitteena oli selkiyttää lastenruokahyllyjä ja kehittää koko markkinointimateriaalien tilaus-toimitusprosessi kokonaisuutta palvelevaksi. Päätavoitteena oli koko tuoteryhmän myynnin kasvu sekä ostamisen helppouden ja kuluttajien tyytyväisyyden parantaminen.

Projekti aloitettiin kolmella pilottikaupalla. Hyvien tulosten jälkeen tilaus-toimitusprosessi viimeisteltiin, jonka tuloksena hyllymateriaalit vakioitiin ja vietiin tilausjärjestelmään. Tämän jälkeen kauppojen lastenruokaosastoja uusittiin kymmenissä marketeissa ja projekti jatkuu yhä.

– Grano on hyvä tavarantoimittaja. He reagoivat tarvittaessa erittäin nopeasti ilman, että tuotteiden laatu kärsii. Erityisen kiitollinen olen palvelusta, jossa materiaalit on tarvittaessa myös asennettu myymälään Granon toimesta. Heillä on myös maalaisjärjen käyttö mukana, eli he aktiivisesti kyseenalaistavat ja ehdottavat erilaisia uusia ratkaisuja, Nestlén myymälämarkkinointiasiantuntija Marja Pätsi kertoo.

Kyltityksillä toteutettiin hyllyjen selkeä värikooditus ja ikäryhmäjaottelu. Markkinointimateriaaleilla tuotettiin informaatiota katseen korkeudelle (roikot), hyllyjen yläpuolelle (valaistus ja kyltitys) ja lattioille (lattiatarrat).

– Grano on hyvä tavarantoimittaja. He reagoivat tarvittaessa erittäin nopeasti ilman, että tuotteiden laatu kärsii.

Marja Pätsi / myymälämarkkinointiasiantuntija, Nestlé

Kaupoissa päästiin seurannan aikana merkittäviin myynnin kasvuihin lastenruokakategoriassa. Kauppiaiden ja asiakkaiden palaute ja kommentit uudistuksesta ovat olleet erittäin positiivisia. Hyllyt ovat huomattavasti selkeämmät, hyllymateriaalit antavat näköä ja kuluttajan on niiden avulla helpompi löytää tuotteet.

 

Myymälämainonnan uudistuksen jälkeen myynti kasvoi merkittävästi

  • Myymälämainonta tuo tuotteelle näkyvyyttä.
  • Myymälämainonnan markkinointimateriaaleilla tutettiin informaatiota katseen korkeudelle, hyllyjen yläpuolelle sekä lattioille.
  • Hyllyt ovat uudistuksen jälkeen selkeämmät ja niiden avulla on helpompi löytää tuotteet.
  • Värikkyys herättää huomiota kaupassa.
  • Myymälämainonta tuo tuotteelle näkyvyyttä.
  • Myymälämainonnan markkinointimateriaaleilla tutettiin informaatiota katseen korkeudelle, hyllyjen yläpuolelle sekä lattioille.
  • Hyllyt ovat uudistuksen jälkeen selkeämmät ja niiden avulla on helpompi löytää tuotteet.
  • Värikkyys herättää huomiota kaupassa.
Juttu on julkaistu alun perin 2.05.2018 ja sitä on päivitetty 3.10.2022.
Ota yhteyttä