Takaisin

Case Ruohonjuuri Grano Valomainos

Grano uudistaa Ruohonjuuren myymälät. 

Ruohonjuuri on luomuruokaan, luonnonkosmetiikkaan ja terveystuotteisiin erikoistunut vähittäiskauppaketju. Sillä on kaksitoista myymälää Suomessa ja yksi Ruotsissa.

Ruohonjuuri uudisti ilmeensä viime syksynä. Sen jälkeen myös myymälöitä on uudistettu tasaiseen tahtiin. Grano vastaa Ruohonjuuren valomainosten ja myymälämainontamateriaalien tuotannosta ja asennuksesta.

"Grano hoitaa kaikkia Suomen myymälöitämme, kun tarve tulee. Saamme heiltä myös ehdotuksia siitä, miltä toteutukset voisivat näyttää. Ideoimme yhdessä, miten saamme kohteista suurimman näkyvyyden", sanoo Ruohonjuuren kehityspäällikkö Topias Nieminen ja jatkaa:

 

"Hommat toimivat joustavilla toimitusajoilla ja hyvillä asentajilla, kustannustaso on oikea ja laatu on sitä, mitä haluamme."

Topias Nieminen / kehityspäällikkö, Ruohonjuuri

Yhteistyö on alkanut jo vuonna 2013 Kuopion Neon 2 Oy:n kanssa, joka on nykyään osa Granoa. "Sen jälkeen sata prosenttia valomainoksista on tullut heiltä. Grano on hovitoimittajamme myymälämateriaaleissa."

"Emme enää kysy Granolta tarjouksia, vaan suoraviivaisesti pyydämme yhteyshenkilöltä apua. Se on se yhteistyön juttu, että tässä vaiheessa ei enää käytetä kummankaan aikaa tarjouspyyntöihin. Olemme löytäneet kumppanin, jonka toimintaan luotamme. Tiedämme, että asiat toimivat sekä myötä- että vastamäessä. Myönnämme virheemme molemmin puolin ja löydämme niihin ratkaisut. Ongelmiin reagoidaan nopeasti. Se on se syy, miksi olemme valinneet Granon."

Granolla kyky nopeisiin ratkaisuihin ja joustavuuteen

Myös uusin uudistusprojekti on mennyt hyvin. "Molemmin puolin aina tasaisesti mokaillaan, mutta yhteistyössä parhaamme yritetään. Esimerkiksi REDIn myymälään tilasimme väärän kokoisen valomainoksen. Granon tuotantoprosessin läpi tuli uusi kahdessa päivässä. Grano pystyy tekemään nopeita ratkaisuja. Jos asiakas tarvitsee joustoa, sitä löytyy. Se kertoo sitoutumisesta. Arvostan sitä, että toimittaja on valmis joustamaan ja tekemään pitkän asiakassuhteen eteen töitä", toteaa kehityspäällikkö Topias Nieminen.

Granon palvelut helpottavat asiakkaan elämää. "Suurin asia on se, että tunnemme toinen toisemme. Se tekee työstäni helppoa. Tiedän, mistä puhutaan. Olen oppinut, ettei minun tarvitse antaa ohjeita kädestä pitäen. Heitän heille 'tossa kuvat ja matskut', niin minulta ei turhaan kysellä pieniä yksityiskohtia. Hoidamme hommat suoraviivaisesti."

Valomainosten tärkein tehtävä ohjata asiakkaat myymälään, mutta myös myymälän ulkonäöllä on väliä. "Valomainoksista saatu näkyvyys on tärkeää. Myös myymälän sisäpuolella olevilla elementeillä on suuri rooli. Ne ovat asiakaskokemuksen rakentajia. Haluamme, että meillä on kivat myymälät, joista löytyy iloa ja elinvoimaa.