Takaisin

Savukvartsi_exterior.jpg

Suomalainen hirsirakentamisen pioneeri Honkarakenne kaipasi globaalin toimintansa tueksi yhtenäistä materiaalipankkia ja toimivampia verkkosivuja. Yhteistyökumppaniksi valikoitui Grano, joka oli mukana verkkosivustrategian uudistuksessa suunnittelusta asti ja kehittää yrityksen tukena käyttäjäkokemusta edelleen.

Yhteistyö Honkarakenteen ja Granon välillä alkoi vuoden 2016 alusta, kun Honkarakenne päätti uudistaa verkkosivustrategiansa.

– Näimme, että kuluttajan ostopäätös oli siirtymässä koko ajan vahvemmin verkkoon. Lähdimme miettimään ratkaisuja, joissa pystyisimme keskitetyn aineistopankin avulla hallinnoimaan talomalleja sekä referenssikohteita tehokkaammin. Samalla haimme myös yksinkertaisempaa julkaisujärjestelmää verkkosivuillemme, Honkarakenteen markkinointipäällikkö Sanna Huovinen

Honkarakenne-02_.jpg

Honka.com-osoitteesta päätettiin uudistuksen myötä luoda vahva pääsivusto, ja ainoastaan suuremmille markkina-alueille jätettiin omat paikalliset honka.fi-tyyppiset, helpommin lokalisoitavat verkkotunnukset. Yrityksen sisäinen, maailmanlaajuisesti käytettävä materiaalipankki luotiin niin, että mallistoja voidaan nyt syöttää yhdellä kertaa globaalisti kaikkien saataville. Huovinen kertoo, että uudistukset ovat helpottaneet Honkarakenteen työntekijöiden työtä käytännön tasolla monella tapaa ja poikineet myös asiakkailta myönteistä palautetta.

– Teemme nyt asioita samaan aikaan globaalimmin ja tehokkaammin. Voimme julkaista materiaalia keskitetysti ja vain käännättää tarvitsemamme tekstit haluamallemme kielelle. Uudet sivustot koetaan myös helppokäyttöisiksi ja ammattimaisiksi, ja tietoa löydetään paremmin kuin ennen. Vahvemman verkkotunnuksen myötä kävijämäärät ovat kasvaneet noin 20-30 prosenttia ja lisäksi yhteydenottojen määrä on kasvanut.

Huovinen muistuttaa, että verkkosivustojen julkaisu on kuitenkin vasta alkua niin verkkosivujen kuin materiaalipankinkin kehittämistyölle. 

– Tulemme seuraamaan käyttäjäkokemusta koko ajan ja teemme jatkuvasti myös hakukoneoptimointia. Tässä kaikessa Grano on tärkeänä tukenamme. Tulevaisuudessa tulemme kehittämään aineistopankkia varmasti edelleen - onhan se tuotekatalogimme ja yksi tärkeimmistä myyjiemme työkaluista.