Takaisin

 iStock-482688589.jpg

Teknologinen kehitys on maailman historiassa edistänyt tiedonkulkua. Kaikki kanavat, joissa tietoa kulkee ovat otollisia paikkoja pysäyttää asiakas ja herättää kiinnostus omaa tuotetta tai palvelua kohtaan. Tällä hetkellä hurjimmassa kasvuvauhdissa on digitaalisen mainonnan osuus, joka ennustusten mukaan kasvaa Suomessa noin 40 prosenttiin koko markkinointiin käytettävästä rahasta vuoteen 2020 mennessä.

Kehityksellä on kääntöpuolensa. Teknologia muuttaa yhteiskuntien ja ihmisten toimintatapoja. Juuri nyt olemme tällaisessa murroksessa. Kun ihmisten käyttäytymistä ohjaa digitaalinen murros on myös yritysten toteutettava hallittu muutos. On hyväksyttävä se, että markkinoinnin sähköistyessä lainalaisuudet muuttuvat. Tietyt värit ja sävyt toimivat paremmin paperille painettuina kuin verkossa ja näytöillä. Tietyt fontit ovat helpompia lukea näytöiltä kuin paperilla. Ne viestit jotka ovat selkeitä ja joiden suunnittelussa on huomioitu, että niitä tarkastellaan valaistun näytön kautta saavat paremmin huomiota.

Tämä koskee myös yritysilmettäsi. Kun firmasi tai tuotteesi logo näkyy osana markkinointiviestiä, onhan sen sävyt päivitetty vastaamaan nykyistä mediakenttää? Onhan sen muotokieli sovitettu maailmaan, jossa näytöt ovat responsiivisia ja kuvia tarkastellaan kahdella sormella zoomaamalla?

Yritysilmeen päivittäminen on harvalle yritykselle core-liiketoimintaa ja asiaan tulee kiinnitettyä liian vähän huomiota, kun arjessa muut kiireet vievät huomion. Meille yritysilmeet ja brandit ovat arkipäivää ja suhtaudumme niiden kehittämiseen intohimoisesti. Laaja materiaalien tuntemus perinteisellä painopuolella ja viimeisimpien digitaalisten ratkaisujen ymmärtäminen antaa meille puitteet, joilla saamme asiakkaasi huomaamaan juuri sinun yrityksesi markkinointiviestit. Missä tahansa mediassa, koossa ja tilanteessa. Älä jää valjuksi yritysilmeesi kanssa, mutta älä myöskään tee hätäisiä päätöksiä vain tämän hetken tilanteeseen peilaten, sillä maailma muuttuu myös tästä eteenpäin.

Ensi vuosikymmenen lopulla ihmisten mediamaisema poikkeaa nykyisestä, mutta Granon luovan tiimin hoteissa yritysilmeesi on aina päivitetty vastaamaan mihin tahansa seuraavaan murrokseen. Esimerkiksi siihen, että asiakkaat lentävät virtuaalimaailmassa tutustumaan palveluihisi ennen ostopäätöstä. Pidetään yhdessä huoli, että yrityksesi erottuu edukseen oli kanava mikä tahansa.

Tarvitsetko apua ilmeesi kanssa? Me autamme mielellämme.