Grano mukana Unileverin kaikkien aikojen suurimmassa jäätelöpromossa

Unilever on maailman suurin jäätelönvalmistaja ja Suomessa jäätelöiden markkinajohtaja päivittäistavarakaupassa. Unilever kehitti Sipoon jäätelötehtaalla valmistettavan Ingman Hartwall Jaffa -jäätelön yhdessä Hartwallin kanssa. Olimme mukana toteuttamassa jäätelön lanseerauskampanjaa, joka oli samalla myös Unileverin jäätelöiden suurin myymälämainontakampanja Suomessa.

– Tavoitteenamme oli tehdä Ingman Hartwall Jaffasta kaikkien aikojen suurin ja näkyvin jäätelön lanseerauskampanja. Yhdessä mainostoimistomme, Konica Minolta Marketingin ja Granon kanssa toteutimme todella näyttävän myymälämainontakampanjan, sanoo Unileverin Trade Marketing Manager Eemi Lappalainen.

– Jäätelö on impulssiherkkä tuoteryhmä. 'See it, buy it' toimii jäätelössä erityisen hyvin.

Lappalaisen mukaan myymälämainonta lisää myyntiä.

– Myymälämainonta on todella hyvä markkinointikanava ja tärkeä osa brändiemme markkinointisuunnitelmia.

Grano valikoitui toteuttajaksi aikaisemman kokemuksen perusteella.

– Granolla on hyvät näytöt myymälämainonnan saralla. Olen ollut tyytyväinen siihen, miten Grano pystyy toteuttamaan kaikki ideat. He tekevät laadukkaita toteutuksia ja täyttävät erikoisemmatkin toiveet.

Grano toteutti myymälöihin pakastealtaaseen tulevan portaalin ja erilaisia promootiotuotteita, kuten pop-uppeja, pakasteallas- ja lattiatarroja. Portaalin rakenne on suunniteltu niin, että se on helppo kuljettaa ja pystyttää.

– Portaalin mukana on yksityiskohtaiset ja kuvalliset ohjeet. Edustajamme ovat pitäneet siitä.

Grano etsii jatkuvasti parempia ratkaisuja asiakkaalle, yksityiskohtia myöten.

– Aikaisemman kampanjan portaalin tukijalat olivat hieman liian leveät. Nyt sekin oli otettu huomioon. Grano räätälöi tuotteet meidän tarpeisiimme. Se on todella hyvä homma, kertoo Lappalainen.

Ingman Hartwall Jaffa -jäätelön myymälämainonta jalkautui noin 2000 eri pisteeseen ympäri Suomea. Grano toteutti kampanjamateriaalit vähittäiskauppoihin eli noin 650 myymälään. Kyseessä oli kaikkien aikojen isoin jäätelöpromo Unileveriltä.

– Ingman Hartwall Jaffa -jäätelöiltä ei kesällä 2016 voinut välttyä, Lappalainen sanoo.

Ingman Hartwall Jaffa-jäätelöt olivat näkyvästi esillä kaupoissa ympäri Suomen. Kuvat ovat Postitalon K-supermarketista.

Myymälämainonta lisää tuotteiden myyntiä.

– Jäätelö ei useinkaan ole ihmisten ostoslistalla, mutta jos näet myymälässä mainoksen, niin saatat helposti ostaa tuotteen, sanoo Unileverin Eemi Lappalainen.

– Granolla on hyvät näytöt myymälämainonnan saralla. He tekevät laadukkaita toteutuksia ja täyttävät erikoisemmatkin toiveet.

Eemi Lappalainen / Trade Marketing Manager, Unilever

Unileverin jäätelöpromossa myymälämainonta lisäsi tuotteiden myyntiä

  • Ingman Hartwall Jaffa -jäätelöt olivat hienosti näkyvillä mainonnassa.
  • Näyttävä myymälämainonta herätti huomiota kaupassa.
  • Jaffa -jäätelön ja Ingmanin värit huomioitiin mainonnassa.
  • Grano suunnitteli, tuotti ja asensi muun muassa lattiatarroja promootiota varten.
  • Ingman Hartwall Jaffa -jäätelö oli uutuus, joka ei jäänyt keneltäkään huomaamatta.
  • Ingman Hartwall Jaffa -jäätelöt olivat hienosti näkyvillä mainonnassa.
  • Näyttävä myymälämainonta herätti huomiota kaupassa.
  • Jaffa -jäätelön ja Ingmanin värit huomioitiin mainonnassa.
  • Grano suunnitteli, tuotti ja asensi muun muassa lattiatarroja promootiota varten.
  • Ingman Hartwall Jaffa -jäätelö oli uutuus, joka ei jäänyt keneltäkään huomaamatta.
Juttu on julkaistu alun perin 24.01.2018 ja sitä on päivitetty 7.10.2022.
Ota yhteyttä