Referenssit - Grano — 8.05.2023 — min. lukuaika
Bosch arvostaa Granon vahvaa asiakaslähtöisyyttä
Bosch on brändi, jonka tuntee meistä varmasti lähes jokainen. Saksalainen monialayritys toimii Suomessa nimellä Robert Bosch Oy. Grano on ollut Boschin yhteistyökumppani jo yli 10 vuoden ajan. Yhteistyö perustuu luottamukseen ja helppouteen.
Boschin päätoimialat ovat ajoneuvoteollisuuden alihankinta, käyttöhyödykkeiden valmistus, teollisuus- ja rakennustekniikka sekä pakkaustekniikka. Monille meistä kaikista tutuimpia Boschin tuotteita ovat erilaiset sähkölaitteet ja työkalut. Brändinä Bosch tunnetaan erityisesti innovatiivisuudestaan.
– Innovatiivisuus on ehdottomasti isoin vahvuutemme, toteaa Boschin Power tools -toimialan kuluttajatuotteiden markkinointipäällikkö Pasi Kivimaa.
Pitkän yhteistyön takana helppous
Bosch on tehnyt Granon kanssa yhteistyötä pitkään. Kaikki alkoi jo vuonna 2007 koulutusmateriaalien tuottamisella. Yhteistyö on laajentunut vuosien saatossa ja tällä hetkellä Grano toimittaa Boschille muun muassa kaikki tarvittavat myymälämateriaalit, esitteet ja tuotekortit.
– Aloitimme pienistä projekteista ja sen jälkeen yhteistyö on laajentunut sen sujuvuuden ansiosta. Bosch on myös kasvanut tänä aikana ja toimintamme sekä tarpeemme ovat laajentuneet yhtä aikaa Granon kanssa, Boschin ammattikäyttöön suunniteltujen tuotteiden markkinointipäällikkö Janne Seppänen muistelee.
Granon palvelukokonaisuus kattaa paljon muutakin kuin varsinaiset materiaalit. Bosch käyttää myös Granon postitus- ja varastointipalveluita sekä käännöspalveluita. Tilauksien tekeminen onnistuu kätevästi suoraan My Grano -tilauskanavan kautta, joka mahdollistaa paitsi materiaalien tilaamisen, niin myös niiden hallinnan, muokkauksen ja personoinnin.
– My Grano on ollut hyvä palvelu. Saamme tilattua sieltä suoraan kaikki tarvittavat tulostustyöt silloin, kun niitä tarvitsemme, Janne kiittelee.
– Parasta Granossa on ollut helppous. Saamme kaiken tarvittavan samalta luukulta. Heidän palvelutarjontansa on niin laaja, Janne jatkaa.
Yhteinen kieli luo ymmärryksen
Vuosien varrelle on mahtunut lukuisia erilaisia projekteja. Joskus materiaaleja on tarvittu hyvinkin nopeasti ja silloin on kysytty Granon kykyä joustaa.
– Esimerkiksi messuille tarvitaan tuotteita usein lyhyellä varoitusajalla. Grano on pystynyt vastaamaan tarpeisiimme joustavasti ja nopeasti huolimatta siitä, että he ovat iso toimija. Siitä he ansaitsevat peukun, Pasi kuvailee.
Yhdeksi sujuvan yhteistyön tärkeimmäksi elementiksi Pasi ja Janne nostavat asiakaslähtöisyyden. He ovat olleet erittäin tyytyväisiä yhteyshenkilöönsä, joka on helposti tavoitettavissa ja tietää heti, mitä asiakas tarvitsee. Yhteinen kieli tekee viestinnästä helppoa ja edesauttaa sitä, että lopullinen tuote on juuri sitä, mitä on toivottukin.
– Tunnemme toisemme niin hyvin, että yhteistyö on todella helppoa. Voimme puhua omalla slangillamme ja siellä ymmärretään heti mitä tarvitaan. Usein riittää, että osaamme kertoa tarpeistamme vain hieman sinne päin ja he saavat jo siitä kiinni, Janne hymyilee.
Vuoropuhelulla paras lopputulos
Paras mahdollinen lopputulos syntyy usein yhdessä tehden. Bosch onkin arvostanut erityisesti sitä, että Granon asiantuntijat ovat jakaneet aktiivisesti myös omia ideoitaan, ajatuksiaan ja kehitysehdotuksiaan.
– Jos meillä on ollut joku idea, on sitä voitu yhdessä jalostaa. Heillä on myös hallussaan kaikki alan viimeisimmät trendit ja ne saadaan nopeasti meidän käyttöömme, Pasi kiittelee.
– Grano on tähän saakka onnistunut joka kerta ja usein jopa ylittänyt odotukset. Se on ollut tosi hieno juttu, Pasi päättää.