Grano puki EM-korisareenan kisakuosiin

Susijengin loistavat esitykset Euroopan huippuja sekä NBA-tähtiä viliseviä joukkueita vastaan ovat tarjonneet paikanpäällä Hartwall Areenalla sekä kotona otteluita seuranneille faneille jo tähän mennessä ilotulitusta syystaivaan täydeltä. Markkasen sensaatioimainen vire, Koposen vakuuttava comeback käsivamman jäljiltä sekä koko joukkueesta välittyvä suurella sydämellä tekeminen ei ole jättänyt ketään kylmäksi.

Kisojen alkulohkot pelataan neljässä maassa ja jatkopelit kamppaillaan Turkin Istanbulissa. A-lohkon alkupelit, johon myös Susijengi kuului, oteltiin Hartwall Areenalla, jonne Granon nykyisin omistama Brand Factory toteutti kaikki visuaaliset elementit. Saman käsittelyn saivat muun muassa hallin ulkopuolella ollut kisakylä, keskustassa sijaitseva kansalaistorin tapahtuma-alue, Crowne Plaza Helsinki-hotelli, Pasilan urheiluhalli sekä lukuisat Sudenpesät ympäri Suomea.

Vaikka kisojen aloitusheitto nousi ilmaan vasta alkusyksystä, startattiin mittavan kokoluokan projektin suunnittelu jo alkuvuodesta. Suunnittelussa olivat alusta asti mukana projektin hallinnasta vastaavien lisäksi myös asennukseen ja tuotantoon osallistuvat tahot. Tämä oli elintärkeää jotta lukuisia vaiheita sisältävä projekti saataisiin sujumaan suunnittelusta asennukseen asti mahdollisimman sujuvasti sekä tehokkaasti.

Kisojen alla tahti kiihtyi ja asentajat, tuotanto sekä projektinhallinta venyivät äärimmilleen puhaltaen tiiviisti yhteen hiileen. Myös haasteita mahtui matkaan. Niin materiaalien tilausmäärien lisääntyminen alkuperäisestä kuin myös käytettävien materiaalien tiukat paloluokitusvaatimukset asettivat projektin tuottamiselle haasteita. 

Uuttaa materiaalia tuotettiin sekä vanhoja pintoja uudelleen brändättiin valtava määrä. Tuotetut materiaalit vaihtelivat Hartwall Areenan seinän kokoisista banderolleista aina roll-uppeihin ja autojen magneettikyltteihin asti. 

Kokonaisuudessaan yhteistyössä Suomen Koripalloliiton kanssa toteutettu projekti sujui loistavasti ja loi pelaajille sekä faneille upeat puitteet rakastamastaan lajista nauttimiseen.

Grano osti Brand Factoryn liiketoiminnot elokuun alussa. Brand Factorylla on yli 50 vuoden kokemus yritysilmeiden rakentamisesta.


Tapahtumatoteutukset Granosta >>

EM-korisareena sai tyylikkään kisakuosin

  • Grano toteutti kaikki visuaaliset elementit EM-korisareenalla.
  • Hartwall Areena muokattiin EM-korista varten.
  • EM-korisareenana toiminut Hartwall Areenan sisäänkäynti oli näyttävä.
  • Fanshop tai fanikaupan tilat saivat koristeemaisen ulkoasun.
  • Hallin visuaalinen ilme on Granon tuottama ja asentama.
  • Grano toteutti kaikki visuaaliset elementit EM-korisareenalla.
  • Hartwall Areena muokattiin EM-korista varten.
  • EM-korisareenana toiminut Hartwall Areenan sisäänkäynti oli näyttävä.
  • Fanshop tai fanikaupan tilat saivat koristeemaisen ulkoasun.
  • Hallin visuaalinen ilme on Granon tuottama ja asentama.
Juttu on julkaistu alun perin 7.09.2017 ja sitä on päivitetty 10.10.2022.