Siirry suoraan sisältöön

Jymyn jäätelölanseeraus sai värikkään myymäläesillepanon Granon avulla

Suomisen Maito Oy valmistaa Jymy jäätelöä Aurassa omassa jäätelötehtaassa, ja kaikki Jymyn tuotteet valmistetaan Suomisen perheen oman lähitilan maidosta. Granolla oli ilo toteuttaa Jymylle suurta lanseerausta varten myymäläesillepano, johon kuului muun muassa allas- ja lattiatarroja, kampanjamateriaalit ja POS-materiaalit.

Suomalaista jäätelöä värikkäällä esillepanolla

Jymy sai alkunsa vuonna 2014 ajatuksesta tehdä jäätelöä, jonka valmistuksessa noudatetaan periaatetta ”vähemmän on enemmän”, joka Jymyn mukaan tarkoittaa vähemmän välikäsiä ja enemmän jäljitettävyyttä. Jäätelön tärkein raaka-aine maito, tulee Suomisen perheen omalta lähitilalta, vain 15 km päästä jäätelötehtaasta, ja myös muut raaka-aineet hankitaan niin läheltä kuin mahdollista. Jymyllä myös tehdään kaikki mahdollinen itse, esimerkiksi kastikkeet ja hillot keitetään omissa tiloissa.

Lanseeratut tuotteet pääsivät värikkäästi esille kauppojen pakastealtaisiin Granon avulla. Jymyn myynti- ja markkinointijohtaja Jaana Heikkilä kertoo, miten myymäläesillepanon toteutus ja rakentaminen sujuivat.

– Meillä oli tulossa iso lanseeraus, johon halusimme tehdä näyttävän materiaalin myymälöihin, Jaana kuvailee alkutilannetta ja kertoo:

– Mielessä olikin selkeä visio, miltä toteutuksen tulisi näyttää, ja visuaalinen suunnitelma oli jo olemassa, mutta ihan vastaavanlaista toteutusta ei ollut aikaisemmin tehty, vaikka samankaltaista on kyllä nähty myymälöissä.


Suloinen lehmähahmo toi Jymyn persoonallisuutta esiin Granon tuottamissa allastarroissa.

Yhteistyö Granon kanssa sujui helposti

Jaana kertoo, että hän oli jo entuudestaan tuttu Granon kanssa, joten yhteiseen projektiin oli helppo lähteä mukaan. Jaana kehuu lopputulosta näyttäväksi, ja POS-materiaalin kasaaminenkin sujui helposti ohjeiden avulla.

– Tärkeää oli, että myymälähenkilökunta pystyy helposti kasaamaan materiaalit, ja niiden tulisi kestää koko kampanjan ajan, Jaana toteaa.

Jymyn POS-materiaalit olivat näyttäviä pakastealtaalla. Värikkyys, hauskuus ja Jymyn persoonallisuus näkyivät kauas ja houkuttelivat asiakkaita tutustumaan tuotteisiin tarkemmin – moni ei voinut ohittaa suloista lehmähahmoa, joka esiintyi useaan otteeseen materiaaleissa.

Näyttävyyden lisäksi kaikki materiaalit olivat myös sovitusti perillä kaupoissa, ja Jaanan mukaan projekti eteni nopeasti ja ammattimaisesti.

– Toteutus vastasi suunniteltua ja oli laadukas. Saimme paljon positiivista palautetta siitä, tiivistää Jaana.


Pitkä yhteistyö Granon kanssa

Granon avainasiakaspäällikkö Jaana Viitanen kertoo, että Suomisen Maidon kanssa on tehty yhteistyötä jo vuodesta 2015 alkaen.

– On ollut ilo tehdä yhteistyötä Suomisen Maidon kanssa näin pitkään. On kiva, että Grano on saanut olla mukana heidän kasvutarinassaan. Jaana Heikkilä oli meihin yhteydessä toiveena saada näyttävä myymälämarkkinointitoteutus.

Viitanen kuvailee, että tavoitteena oli tehdä asiakkaan toiveiden mukainen ratkaisu:

– Asiakkaan toiveita kuunnellen aloitimme rakentamaan heille näyttävää ja kestävää ratkaisua. Yhteistyö sujui mutkattomasti, ja lopputuloksena saimme kauppoihin asiakkaalle upean kampanjan aikataulun mukaisesti.


POS-materiaalit brändillesi >>

Jymy jäätelöuutuudet lanseerattiin värikkäästi

  • POS-materiaaleilla saatiin aikaan näyttävä esillepano pakasteosastolle.
  • Grano tuotti kestävät kampanjamateriaalit Suomisen Maidon jäätelölanseeraukseen.
  • Jäätelöuutuudet huomattiin jo kaukaa Granon tuottamien värikkäiden kampanjamateriaalien avulla.
  • Granon Jymylle tuottama näyttävä myymälämarkkinointitoteutus sisälsi myös lattiatarroja.
  • POS-materiaaleilla saatiin aikaan näyttävä esillepano pakasteosastolle.
  • Grano tuotti kestävät kampanjamateriaalit Suomisen Maidon jäätelölanseeraukseen.
  • Jäätelöuutuudet huomattiin jo kaukaa Granon tuottamien värikkäiden kampanjamateriaalien avulla.
  • Granon Jymylle tuottama näyttävä myymälämarkkinointitoteutus sisälsi myös lattiatarroja.