Siirry suoraan sisältöön

Merkopainon ja PREMin yhteinen messuosasto syntyi Granon kanssa

Merkopainon ja PREMin yhteinen messuosasto syntyi Granon kanssa

Messukeskuksessa järjestettyyn Sign Print & Promotion -tapahtumaan osallistui Merkopaino ja PREM omalla osastollaan, jonka rakentamisessa ja suunnittelussa Grano oli mukana. Osastoon toivottiin visuaalisuutta, avaruutta ja selkeyttä, ja lopputulos olikin yrityksille että messukävijöille mieleinen.

Merkopaino on vuonna 1979 perustettu painotuotteiden pintakäsittelyn huippuosaaja ja alan vanhin yritys. PREM (osakeyhtiön nimi Suomenselän Laminointi Oy) osti vuonna 2023 osake-enemmistön Merkopaino Oy:n osakkeista ja näin PREM ja Merkopaino yhdistyivät. Merkopainon ja PREM:in osastolla nähtiin siis kahta erilaista ilmettä, jotka olivat kuitenkin hienosti yhdistetty toisiinsa sopiviksi Granon toimesta.

Messuosasto rakennettiin tarpeiden mukaan

Grano ja asiakas pohtivat yhdessä, miten messuosasto toimisi parhaiten tapahtumassa. Teemu Pärnänen PREMiltä kertoo, että Grano on ollut pitkään tuttu ja aikaisemmat Merkopainon messuosastot ovat tulleetkin Granolta.

– Pohdimme Granon kanssa, montako henkilöä osastolla olisi, kuinka kahden eri yhtiön (Merkopaino ja PREM) visuaalisuus voitaisiin yhdistää, miten haluamme mallien tulevan esille ständeiltä, jäädäänkö osastolle esimerkiksi istumaan vai muuten vain oleilemaan, ja miten liidejä kerätään?

Tärkeäksi tekijäksi nousivat nimenomaan mallit, joita Merkopaino ja PREM esitteli pisteellään:

– Oli tärkeää huomioida asiakkaamme ja tehdä osastosta näyttävä ja vetovoimainen. Malleja olikin helppo esitellä laatikostoilta ja pöydiltä, jotka Grano meille toteutti. Pöytien lisäksi Granolta tulivat tuolit, roskakorit ja lattialaminaatit. Valkoinen laminaatti toi tilaan puhtautta ja selkeyttä. Johdot sai myös mukavasti piiloon osastolla, Teemu kertoo.

Granon avainasiakaspäällikkö Pia Huovinen kertoo yhteistyön sujuneen hienosti alusta loppuun:

Yhteistyö oli vaivatonta. Teemu otti vastaan avoimesti kaikki ideat ja yhdessä pohdimme osaston toiminnallisuudet. Suunnittelijamme Jussi Huhtala sai heti kiinni näistä ajatuksista ja osasto syntyi todella helposti.


PREMin Teemu Pärnänen on tyytyväinen Granolta saatuun apuun ja tavoitettavuuteen tapahtumapäivänä.

Osastossa huomioitiin Merkopaino ja PREM

Messuosastolla nähtiin sekä Merkopainon että PREMin visuaalisuutta. Kahden yhtiön yhdistymisen vuoksi Sign Print & Promotion -messuosastolla huomioitiin molempien visuaaliset ilmeet.

– Molemmin puolin näyttävät elementit PREMin ja Merkopainon puolella: Toisella puolella valkoista ja toisella mustaa. Oli paljon näytetilaa ja oleskelutilaa keskellä, jolloin osastolla olleet pystyivät helposti asioimaan ja tutustumaan malleihin ja näytteisiin.

Lisätilaukset ja muutokset lennosta

Teemu kertoo, että tapahtumaa ennen he huomasivat, että malleja olikin enemmän kuin piti. Hän päättikin tilata lisäpöytiä Granolta ja heti seuraavana aamuna klo 7 lisätilaus oli toteutettuna ja osastolla valmiina.

Lisäksi tapahtumapäivänä Teemu huomasi, että mediatoistin ei pelittänytkään. Grano tuli korjaamaan sen heti, mihin hän oli tyytyväinen:

– Noin 15 minuutissa granolaiset olivat paikalla korjaamassa! Se oli hieno juttu, sillä tapahtuma-aika on niin rajallinen, että olisi harmi menettää hyvää aikaa.

Loppuun Teemu tiivistää:

– Grano hoiti alusta loppuun kaiken, myös muutokset. Jos tuli mitä tahansa, saimme Granolta apua.


Messut tulossa? Grano auttaa!

Messuosasto yhdisti upeasti Merkopainon ja PREMin

  • Grano toteutti Merkopainon ja PREMin messuosastolle laatikostoja ja pöytiä, joilta oli helppo esitellä malleja messukävijöille.
  • Merkopaino ja PREM toteuttivat Granon kanssa visuaalisen, avaran ja selkeän messuosaston, joka palveli messukävijöitä hyvin.
  • PREMin messuosasto, jonka suunnittelussa ja rakentamisessa Grano oli kumppanina, oli valkoinen ja sisälsi upeita visuaalisia yksityiskohtia.
  • Grano toteutti Merkopainon ja PREMin messuosastolle laatikostoja ja pöytiä, joilta oli helppo esitellä malleja messukävijöille.
  • Merkopaino ja PREM toteuttivat Granon kanssa visuaalisen, avaran ja selkeän messuosaston, joka palveli messukävijöitä hyvin.
  • PREMin messuosasto, jonka suunnittelussa ja rakentamisessa Grano oli kumppanina, oli valkoinen ja sisälsi upeita visuaalisia yksityiskohtia.