Ljud på gatan och i kassamaskinen med trycksaker

Traditionella broschyrer med intressant innehåll i A4-format är ypperligt marknadsföringsmaterial, bara de riktas till en noga utvald målgrupp i rätt tid. När man ännu piffar upp det hela med olika former och specialeffekter är slutresultatet garanterat utmärkt.

En traditionell broschyr har med några justeringar omvandlats till en förstklassig inkastare. Vad skulle vara trevligare än att före julen bjuda in kunder till butiken med ett pepparkaksformat kort som till och med doftar jul? Sådant minns man länge in på våren och ännu följande jul.

Många av oss som var unga på 70-talet minns hur man skulle ha ett smatter av en yoghurtburk på cykeln. Det fästes vid bakhjulet med en tvättklämma som man lånade av mamma. Samma tanke tillämpades i projektet Liikkuva Mikkeli där man delade ut cykelsmatter med projektmottot till grundskoleeleverna i S:t Michelregionen, något som förde med sig ljud på gatorna i S:t Michel.

Stämningen under idrottsevenemang kan i sin tur höjas med Läpsytin, en skallra som är en utmärkt produkt när man vill rikta sitt meddelande till en passionerad målgrupp. Denna produkt är högljudd och får dessutom händerna att svettas.

Med hjälp av kundtidskrifter kan man förmedla företagets viktigaste tankar direkt till kundkretsen. När en produkt är högklassig – med innehåll och layout som stöder företagsidentiteten samt proffsigt genomförande ända till distributionen – är resultatet ett fint kundmöte som man minns länge.

När man ännu lägger till en e-tidskrift med berikat innehåll i ekvationen kan såväl nuvarande som framtida kunder njuta av slutresultatet när det är lätt för dem att skapa länkar till webbplatsen i sociala medier och e-postmeddelanden.

Jag rekommenderar varmt.

Läs härnäst om samarbetet mellan Grano och Stora Enso som har resulterat i talrika internationellt prisbelönta trycksaker.

Case Stora Enso

Artikeln har publicerats 22.10.2015 och den har uppdaterats 18.12.2017.