Grano ja Nelonen Media Live aloittivat yhteistyön

Nelonen Media Live keskittää festivaaliensa ja tapahtumiensa materiaalituotannon Granoon. Kuluttajat vaativat yhä visuaalisempia kokemuksia.

Sanoma-konserniin kuuluva Nelonen Media Live on Suomen suurin festivaali- ja tapahtumajärjestäjä. Vuonna 2019 yhtiö tuottaa lähes 30 konserttia ja festivaalia ympäri Suomen. Sen tapahtumia ovat muun muassa Himos Juhannus, RMJ, Iskelmä Festivaali, Tammerfest, Kuopiorock, Suomipop Festivaalit Oulussa ja Jyväskylässä, Tikkurila Festivaali sekä Wanaja Festival.

Kesän tapahtumiin ja festivaaleihin materiaalit tulevat Granosta. Nelonen Media Live ja Grano ovat sopineet yhteistyöstä, jossa Nelonen Media Live keskittää tapahtumiensa markkinointimateriaalien, eli painotuotteiden ja suurkuvien, tuotannot Granolle. Nelonen Media Live ja Grano tarjoavat yhdessä myös ratkaisuja tapahtumissa markkinoiville yrityksille.

Granon valintaa tuki erityisesti festareiden kanssa aiemmin tehty yhteistyö, jolloin festareiden järjestäminen ja siellä olevat erityisvaatimukset ovat Granolle tuttua. Materiaalien sopivuus Suomen kesäsäähän ja eri käyttötarkoituksiin sekä aineistojen visuaalinen laatu vakuuttivat.

Laadun lisäksi Grano tuo pöytään keskittämisen etuja, kuten kokonaistaloudellisuutta. Kun aineistot liikkuvat yhden toimijan kautta, yhtenäiset aineistokokonaisuudet on helpompi toteuttaa. Tapahtumamme ovat levittyneet ympäri Suomen, jolloin myös Granon valtakunnallinen verkosto tuo Granon lähelle paikallisia festareita, ja mahdollistaa myös paikallisen tekemisen, kuten asennukset".

Yhdessä kehittäminen avaa myös mahdollisuuksia tarjota tapahtumissa markkinoiville yritysasiakkaille laadukkaampia kokonaisuuksia. Grano näkyy pääyhteistyökumppanina Oulun Suomipop-festivaaleilla ja 3D-mallintaa koko VIP Lounge -alueen visuaalisen ilmeen. Tämä helpottaa visuaalisen kokonaisuuden hahmottamista, mutta tuo myös työkaluja kumppanimyyntiin, kuvailee Nelonen Media Liven toimitusjohtaja Anssi Nevalainen.

Yhtenäisesti toteutetut ilmekokonaisuudet rakentavat visuaalisesti laadukkaampia kävijäkokemuksia ja opastavat tapahtumavierailijoita.   

Festivaalikävijöiden vaatimukset ovat viime vuosina nousseet. VIP-alueelta odotetaan VIP-tason kokemusta, eikä peruskävijäkään halua käyttää aikaansa liiaksi jonottamiseen tai palveluiden etsimiseen. Visuaaliset kokonaisuudet eivät ainoastaan luo visuaalisempaa tapahtumaa vaan helpottavat festivaalikävijän suunnistamista, kun esimerkiksi ruoka-alue on jo etäältä visuaalisesti havaittavissa ja sisääntuloportit on merkattu selkeästi, sanoo Granon markkinointijohtaja Tiina Karppinen.

Juttu on julkaistu alun perin 11.06.2019 ja sitä on päivitetty 7.02.2024.