Takaisin

Vähäinen liikunta arjen kiireen keskellä huolestuttavaa

Riittävän liikunnan yhdistäminen arkeen on monelle hektisessä työelämässä toimivalle haaste. Osana Grano Oy:n ja Suomen Urheiluliiton juoksulajeihin keskittyvää yhteistyötä tänä keväänä tähän haasteeseen haettiin konkreettisia ratkaisuja. Grano otti liikunnan keskeiseksi teemaksi myös oman työyhteisönsä ja asiakkaidensa kanssa. Grano järjesti mm. juoksukoulun, jossa liikunnan ammattilaiset jakavat omia vinkkejään kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin.

GRANO-SUL-12.jpg
Kuvassa Tommy Ekblom, Tiina Karppinen, Markus Pöyhönen ja Tanja Finne
.

Arjen energiaa liikkumalla kotiin ja työhön

Säännöllisellä liikunnalla on tutkitusti terveysvaikutuksia, jotka lisäävät hyvinvointia ja jaksamista. Tämä nostaa suorituskykyä myös työssä. Kiireisessä työelämässä aika liikunnalle on kuitenkin usein kortilla. Grano halusi tarjota tähän ratkaisun sitouttaen samalla henkilöstöä sekä kumppaneita arvoihinsa ja yrityskulttuuriinsa.

  • Tämän päivän työelämä vaatii jatkuvaa uuden oppimista ja työasiat ovat monesti mukana myös vapaa-ajalla. Liikuntaharrastus tarjoaa sopivan katkon, että keho ja mieli jaksavat paremmin. Juoksukoululla kannustamme sovittamaan liikunnan osaksi toimivaa arkea, kertoo Granon markkinointijohtaja Tiina Karppinen.
  • Liikuntaan panostamisen taustalla on tahto konkretisoida käytäntöön Voittava kulttuuri -ajattelutapaamme. Myös Granossa eletään vahvaa uudistumisen aikaa. Yrityksen menestykseen tarvitaan yrityskulttuuria, jossa on voittava fiilis. Tätä kulttuuria ei voi sanella ylhäältä päin, vaan se lähtee henkilöstöstä ja asiakastyytyväisyydestä, jatkaa Karppinen.

Juokseminen on noussut suomalaiseksi liikuntatrendiksi sen tehokkuuden ja helppouden vuoksi. Lajin suosiota myös harrastusmuotona edistää itsekin 1980 -luvulla suomalaisten tietoisuuteen juossut este-, kestävyys- ja maastojuoksija Tommy Ekblom.

  • Juoksu tuo tuuletushetken arjen kiireistä. Oman kestävyyskunnon kohentaminen juoksuharjoittelulla on ajankäytöksellisesti yksi tehokkaimmista harjoitusmuodoista. Fyysisen kunnon kohentumisen lisäksi mielikin nauttii ja ulkoilmassa liikkuminen tuo hyvä olon, kertoo Ekblom.

Tiedustelut:

Tanja Finne
tanja.finne@sul.fi
050 5466823