Grano ja Suomen Urheiluliitto merkittävään yhteistyöhön

Grano Oy ja Suomen Urheiluliitto ovat laajentaneet yhteistyötään ja uuden sopimuksen myötä Grano on Suomen Urheiluliiton, Helsinki City Runin ja Ruotsi-ottelun (2018) virallinen yhteistyökumppani. Grano hakee yhteistyön kautta tunnettuutta uusissa kohderyhmissä.

Grano on uudistanut koko strategiansa ja investoinut vahvasti uuteen markkinaan. Osana tätä muutosta myös Granon brändiin panostetaan. Profiloitumalla erityisesti juoksuun tavoitellaan uuttaa korkeasti koulutettua ja elämyshakuista päättäjäkohderyhmää.

– Granon on aika nousta myös markkinoinnissa ja sponsoroinnissa uuteen sarjaan ja tätä kautta vahvistettava brändiään. Grano ei ole enää ainoastaan graafisen alan markkinajohtaja vaan uudistamassa perinteistä markkinaa. On myöhäistä keskustella digin ja printin vastakkainasettelusta vaan on rohkeasti rakennettava työkaluja joilla lisäarvo syntyy asiakkaalla olevien sisältöjen hallinnasta. Asiakkaamme tarvitsevat ratkaisuja, jotka helpottavat arkea eivätkä ole kanavasidottuja. Ratkaisuja joissa sisältö tarjotaan palveluna ja aineistot liikkuvat tehokkaasti ja valmiina oikeaan kanavaan olipa kyse sitten digistä tai printistä, kertoo kaupallinen johtaja Jukka-Pekka Vuori.

Kumppanuus luo aitoa synergiaa

Yhteistyö on myös Suomen Urheiluliitolle luonnollinen valinta. Suomen Urheiluliitto sitoutuu käyttämään suurtulosteissa ja painotuotteissa Grano Oy:n palveluita.

– Nyt tukenamme on kumppani, joka osaa tuoda näkemystä, mutta myös kustannustehokkuutta markkinointiviestinnän ja tapahtumanäkyvyyden toteuttamiseen”, iloitsee Suomen Urheiluliiton markkinointiyhtiön toimitusjohtaja Auli Miettinen.

– Markkinointiyhteistyössä on aidosti kuunneltu Granon toiveita ja näkyvyyden lisäksi tulemme toteuttamaan monia yhteisiä sisäisiä ja ulkoisia tapahtumia. Lajina yleisurheilu ja juoksu tarjoavat meille keinoja niin sisäisen kuin ulkoisenkin markkinointiviestinnän toteuttamiseen, kertoo Granon markkinointijohtaja Tiina Karppinen. 

Grano-konserni on Suomen johtava digitaalisten markkinointipalveluiden sekä paino-, tulostus-, ja tallennealan palveluyritys. Toimimme valtakunnallisesti 23 paikkakunnalla. Monipuolinen tuote- ja palveluvalikoimamme yhdistettynä nopeaan ja hyvään palveluun tuottaa laadukkaita ratkaisuja asiakkaiden arjen helpottamiseksi. Konsernissamme työskentelee 820 henkilöä ja liikevaihtomme on noin 90 milj. euroa.

Juttu on julkaistu alun perin 17.01.2017 ja sitä on päivitetty 7.02.2024.