Takaisin

MicrosoftTeams-image (18)

Joutsenmerkki eli pohjoismainen ympäristömerkki kampanjoi tänä syksynä vastuullisten valintojen puolesta. Granon painotuotteissa voi tehdä tällaisia valintoja.

Kulutustottumusten muutokset ovat ilmastonmuutoksen hillinnässä ja luonnon monimuotoisuuden säilyttämisessä ratkaisevan tärkeässä asemassa. On arvioitu, että 45 % ilmastovaikutuksista tulee tuotannosta ja kulutuksesta.

-Tärkeää on kulutuksen vähentäminen. Kun hankkii tarvitsemiaan tuotteita, olisi hyvä suosia vastuullisia vaihtoehtoja, Joutsenmerkin toimitusjohtaja Riikka Holopainen sanoo.

Kunnianhimoinen ja luotettava merkki

Joutsenmerkki ohjaa kestävään, ympäristön paremmin huomioivaan kuluttamiseen. Merkki auttaa valitsemaan vastuullisesti muun muassa pesuaineita, saippuoita, vauvanhoitotuotteita, kynttilöitä, suodatinpusseja, lautasliinoja, taloja, lattioita, maaleja, sijoitusrahastoja ja painotuotteita.

Joutsenmerkki on virallinen, ns. tyypin 1 ympäristömerkki, jonka kriteerit huomioivat koko elinkaaren aina raaka-aineesta kierrätykseen. Näin se erottuu uskottavana, kunnianhimoisena ja luotettavana merkkiviidakossa, jossa vaanii myös viherpesun vaara.

Vastuullisuuskampanjassa mukana olevat yritykset – Grano, Orkla Care, Handelsbanken, Teknos, Tokmanni, S-ryhmä, Pergo, JM Suomi - haluavat auttaa vastuullisten valintojen tekemistä Joutsenmerkityillä tuotteillaan ja palveluillaan.

Joutsenmerkki-vastuullisuuskampanjan kumppanitVastuullisuuskampanjassa on mukana Joutsenmerkittyjä tuotteita tai palveluja kahdeksalta yritykseltä.

-Joutsenmerkki tunnetaan hyvin ja se on ulkopuolisen tahon varmenne tuotteen turvallisuudesta sekä tuotannosta tiukkojen ympäristökriteerien mukaisesti. Haluamme tarjota asiakkaillemme aina parasta - vastuullisesti tuotettuja ja ympäristöystävällisiä palveluita. Joutsenmerkki sopii siksi meille täydellisesti ja lisäksi se helpottaa asiakkaitamme tekemään vastuullisia valintoja, Granon laatu- ja vastuullisuusjohtaja Tytti Liven sanoo.