Siirry suoraan sisältöön

Bassadone Automotive Nordic Oy sai Granon EMMistä loistavan työkalun

Bassadone Automotive Nordic Oy sai Granon EMMistä loistavan työkalun

Grano tarjosi Bassadone Automotive Nordic Oy:lle aineistonhallinnan työkalun EMMin, jolla Bassadone jakaa markkinointimateriaalia jälleenmyyntiverkostolleen. Bassadone on autoalan yritys, joka toimii sekä autojen maahantuojana että niiden vähittäiskaupassa. Bassadone on tehnyt Granon kanssa monenlaista yhteistyötä, mutta hiljattain käyttöönotettu EMMi-palvelualusta on ratkaissut Bassadonen tarpeet aineistonhallinnassa.

- EMMiä käytetään pääsääntöisesti maahantuojan tekemien markkinointimateriaalien jakamiseen. Maahantuoja tekee esimerkiksi Dacia Sanderosta printtipohjia ja digimarkkinointipohjia ja jälleenmyyjä voi toteuttaa niillä omaa mainontaansa, kertoo Minna Pylvänäinen, Bassadonen digimarkkinoinnin spesialisti.

Bassadone Automotive Nordic Oy on toiminut Suomessa noin 30 vuotta ja on osa yli 120 vuotta vanhaa perheyritystä. Bassadone kaipasi palvelua, jota kehitetään jatkuvasti, joka toimii nopeasti, on turvallinen ja täyttää tarpeen heidän oman custom-käytön hallinnan suhteen. Suurelle toimijalle, jolla on runsaasti käyttäjiä järjestelmässä, oli tärkeää voida hyödyntää jo olemassa olevaa käyttäjähallintaa osana uutta ratkaisua.

- Meillä oli muutama kandidaatti pöydällä, mutta tämän palvelun helppous vakuutti meidät. Todettiin suunnittelijan kanssa, että palvelu on tosi helppo ja joustava käyttää ja nopea. Meidän on nopea lisätä sinne aineistoja, mutta vastaavasti jälleenmyyjän on nopea ottaa sieltä aineistoja ulos. Ratkaisevassa asemassa oli, että saimme helposti oman käyttäjähallinnan osaksi Granoa, Minna toteaa.

Grano-ja-Bassadone-Stilli-16

Käyttäjähallinta sujuu EMMissä loistavasti

Bassadonella on todella laaja jälleenmyyntiverkosto, jossa merkkiedustukset voivat vaihdella saman jälleenmyyjän sisällä. Tiedon ajantasaisuus on tässä erityisen tärkeää. Jos merkkiedustus muuttuu, on tärkeää, että jälleenmyyjälle näytetään vain relevantit aineistot – ei sellaisia, jotka eivät enää koske heidän edustamiaan merkkejä. Samalla on kuitenkin varmistettava, että uusien merkkien edustukseen liittyvät aineistot ovat heti saatavilla.

- Olemme linkki monien organisaatioiden välissä. Kun käyttäjähallinta on automatisoitua, se vähentää sen virheen mahdollisuutta, että siellä olisi ihmisiä, joiden ei kuuluisi päästä palveluun. 

Bassadonella on jälleenmyyntiverkosto myös Suomen rajojen ulkopuolella. EMMi on taipunut siihenkin erinomaisesti, Minna kertoo.

Grano-ja-Bassadone-Stilli-14

Palvelun helppous yllätti positiivisesti

- EMMi on saanut kiitosta nimenomaan siitä, että sitä on helppo käyttää. Meidän suunnittelijat ovat positiivisen yllättyneitä, miten joustava palvelu se on ja miten se taipuu meidän monien merkkien tarpeisiin. Jälleenmyyjiltä olemme saaneet kiitosta siitä, että heidän ei tarvitse muistaa erillisiä tunnuksia järjestelmään, vaan he saavat tunnukset, kun ovat osa meidän verkostoa ja he pääsevät näppärästi suoraan meidän omien ekstranet-palvelujen kautta järjestelmään, Minna kertoo.

- Se positiivinen palaute, mitä sisäisesti olemme saaneet, on yllättänyt positiivisesti. EMMi sai todella positiivisen vastaanoton täällä sisäisesti mutta myös meidän jälleenmyyjäverkoston kesken.

Projektin kokonaiskuvaa tarkasteltaessa voidaan todeta, että se eteni erittäin sujuvasti. Vaikka projekteihin yleensä sisältyy haasteita, tässä tapauksessa mahdolliset haasteet olivat niin siloiteltuja, ettei niitä juurikaan ilmennyt. Hommat saatiin maaliin kvartaalin aikana, joka tuntuu Bassadonesta hienolta saavutukselta.

- EMMin ehdottomia etuja on palvelun helppous, nopeus ja turvallisuus sekä se, että me voimme hyödyntää meidän omaa käyttäjähallintaa osana EMMiä, Minna toteaa.