Takaisin

 

EasyPark juhlisti Espoon kaupungin ottamaa pysäköinnin digiloikkaa Ellinooran drive-in-keikalla Espoon Tapiolassa. Grano tarjosi EasyParkille apua keikkamiljöön suunnittelussa ja toteutuksessa avaimet käteen -palveluna.

EasyPark Group on Euroopan johtava digitaalisia pysäköintipalveluja tarjoava yritys, joka toimii yli 25 maassa ja yli 3 200 kaupungissa. Suomessa yritys tunnetaan eritoten mobiilipysäköintisovelluksestaan, jolla voi hoitaa pysäköinnin kaikissa Suomen kaupungeissa. Yritys valittiin yhdeksi Espoon kaupungin palveluntarjoajaksi, kun Espoon kaupunki aloitti maksulliset kadunvarsipysäköinnit vuonna 2021.

Milla Leinonen työskentelee EasyPark Groupin palveluksessa tittelillä Digital Marketing Specialist ja oli projektin aikaan sijaistava markkinointipäällikkö Suomen EasyPark Oy:lle. Markkinointipäällikön toimenkuvaan kuuluvat erilaiset markkinointiaktiviteetit, joilla lisätään palvelun tunnettuutta, rakennetaan brändiä, vauhditetaan uusasiakashankintaa ja huolehditaan nykyisistä asiakkaista.

Grano auttoi EasyParkia Espoon Tapiolassa järjestetyn, ainutlaatuisen ja koronaturvallisen drive-in-keikkamiljöön suunnittelussa ja toteutuksessa. Artistina tässä tiettävästi ensi kertaa Suomessa parkkihallissa järjestettävässä drive-in-keikkakonseptissa toimi suosittu Ellinoora.

Miksi tällaista konseptia on lähdetty suunnittelemaan?

“Pääsimme yhdeksi palveluntarjoajaksi Espooseen, kun Espoo aloitti digitaalisen pysäköinnin. Espoo on ensimmäinen pysäköinnin kokonaan digitalisoinut kaupunki Suomessa ja tiettävästi myös Euroopassa. Halusimme juhlistaa tätä digiloikkaa markkinointikampanjalla, mutta emme tehdä mitään tavanomaista”, Milla Leinonen valaisee kampanjan taustoja.

“EasyPark on jo entuudestaan digitaalisen pysäköinnin markkinajohtaja Suomessa ja hyvin tunnettu palveluntarjoaja. Muun muassa Helsingissä jo neljä viidestä autoilijasta hoitaa pysäköinnin digitaalisesti. Täten päädyimme suunnittelemaan bränditekemistä tunnettuuskampanjan sijaan. Pari kuukautta aiemmin toteutimme drive-in-keikan Islannissa ja ajattelimme Suomessa, että se olisi täydellinen konsepti myös Espoon lanseeraukseen. Sitä sitten lähdettiin työstämään”, Leinonen jatkaa konseptin taustoista.

Grano ja EasyPark ensi kertaa yhteistyössä

Granolle EasyPark on uunituore asiakas ja voi sanoa, että tämä drive-in-keikka on ensimmäinen työ, jonka Grano on yritykselle toteuttanut. Miten EasyPark ja Grano päätyivät toteuttamaan yhdessä drive-in-keikkaa?

“Meillä oli tarve ja lähdin kylmästi googlettamaan eri palveluntarjoajia. Lopulta otin yhteyttä muutamaan eri palveluntarjoajaan samanlaisin speksein. Grano otti heti alusta alkaen meistä todella hyvän kopin ja palasi nopeasti tarjouksen kera. Minun mielestäni Granon suunnalta oltiin tosi paljon aktiivisempia kuin muiden ja he selvästi halusivat palvella meitä”, Leinonen kertoo.

Granon puolelta EasyParkin asiakaspalvelusta vastasi avainasiakaspäällikkö Maija Hirvonen. Yksi drive-in-keikkakonseptin tärkeimmistä huomioon otettavista asioista oli se, että mihinkään parkkihallin rakenteisiin ei saanut kajota. Esimerkiksi seiniin tai kattoon ei saanut porata reikiä kiinnityksille.

“Grano ymmärsi hyvin tämänkin aspektin ja esimerkiksi lavasteiden kiinnitysasiat käytiin heidän kanssaan heti aluksi tarkasti lävitse. He kyselivät aktiivisesti kysymyksiä ja ehdottivat myös muita sopivia ratkaisuja. Saamani kokemus oli todellakin avaimet käteen -palvelu”, Milla Leinonen kiittää.

“Kun olimme valinneet Granon ja teimme ensimmäistä kartoituskäyntiä, niin siitä tuli jo tosi hyvä fiilis. Maija on aivan loistotyyppi. Hän otti heti ohjakset, kun kävimme katsomassa keikkatilaa ja visioi meille selkeästi mihin sopisi mitäkin visuaalisia elementtejä”, Leinonen jatkaa ja kertoo arvostaneensa sitä, että lavasteiden ja keikkarekvisiitan suunnittelu tuli todella vahvasti Granon suunnalta.

“Drive-in-keikalle tarvittiin artistille esiintymislava, johon tulostimme laidat ja taustabanderollin sekä asensimme maton. Esiintymislavan lisäksi keikalle toteutettiin lopulta banderolleja, a-ständejä, opasteita sekä brändättyjä ilmapalloja. Grano teki keikalle myös sähkötöitä, joihin löytyy ammattitaito valomainosasennuksestamme”, Maija Hirvonen kertoo drive-in-keikan rekvisiitoista ja lavasteista.

“Erikoisuutena toteutimme esiintymislavan yläkulmaan huomiota herättävän, pyörivän 3D-hologrammitoteutuksen”, Hirvonen mainitsee lisäksi. 

Grano mukana toteuttamassa ainutlaatuista EasyParkin drive-in-keikkaa

Grano auttoi EasyParkia ainutlaatuisen ja koronaturvallisen drive-in-keikkamiljöön suunnittelussa ja toteutuksessa. Artistina parkkihallissa järjestettävässä drive-in-keikkakonseptissa toimi suosittu Ellinoora.


3D-hologrammi katseidenvangitsijana

3D-hologrammit ovat Granon palvelu, joka sopii katseenvangitsijaksi monenlaisiin ympäristöihin: tapahtumiin, myymälöihin, toimitiloihin, ravintoloihin sekä esimerkiksi julkisiin tiloihin kuten liikenneasemille tai museoihin. Tekniikan hologrammeihin tarjoaa brittiläinen HYPERVSN.

“3D-hologrammit ovat tehokas tapa uusien asiakkaiden hankkimiseen esimerkiksi tapahtumissa, messuilla ja myymälöissä. Laitteilla voidaan luoda monenkokoisia hologrammeja ja laitteet voidaan kiinnittää ruuvikiinnityksellä seinään, kattoon, erikseen seisovaan jalustaan tai muuhun tukevaan pintaan – esimerkiksi esiintymislavan rakenteisiin, kuten teimme drive-in-keikalla”, kertoo hologrammeista Granolla vastaava kumppanuuspäällikkö Pertti Hänninen.

“Lisäksi hologrammeja on mahdollista ajastaa ja niihin voidaan liittää myös ääntä. Tekniikka on hyvin monipuolinen ja me Granolla osaamme auttaa asiakkaita erilaisten hologrammien efektien suunnittelussa ja toteutuksessa”, Hänninen jatkaa.

Tavoitteet täyttyivät – keikka keräsi mediahuomiota ja sai kiitosta yleisöltä

“Parkkihalli oli kokenut täydellisen muodonmuutoksen. Se oli mahtavasti toteutettu ja aivan uniikki keikkapaikka. Porukka oli keikalla aivan fiiliksissä ja jammaili biisien tahtiin autoissaan”, iloitsee Leinonen.

“Tuntuu, että onnistuttiin luomaan ympäristöön juuri oikeanlainen fiilis ja mediakin on ollut tosi kiinnostunut, joten sen suhteen tavoitteemme täyttyivät”, hän jatkaa ja mainitsee esimerkiksi MTV Uutisten ja Ylen tarttuneen aiheeseen ja kertoneen Ellinooran ainutlaatuisesta parkkihallikeikasta uutislähetyksissään.

Leinosen mielestä nykyisen yhteistyön perusteella Granon parhaita puolia olivat tuotteiden ja palveluiden paketointi sekä aktiivinen kommunikaatio.

“Tiesin heti alusta asti mitä olen ostamassa ja mitä he toimittavat. Grano otti ison roolin suunnittelussa, joka on sellainen palvelu, mitä monet toimittajat harvemmin tarjoavat. Se oli todella selkeää minulle ostajana. Asiat myös tapahtuivat kuten sovittiin”, Leinonen kiittää ja jatkaa:

“Sitä juuri halusinkin. Pystyin ulkoistamaan tämän ja ostamaan sellaisen palvelun, jonka ammattilaiset hoitavat alusta loppuun ja minun tehtäväkseni jää vain sanoa ‘kyllä’ tai ‘ei’. Näin sen pitikin mennä – sain mitä tilasin.”

Haastattelun lopuksi Leinonen mainitsee nimeltä vielä uudelleen EasyParkia palvelleita granolaisia:

Maija oli aivan mahtava, Susanna auttoi meitä ja reagoi kysymyksiimme nopeasti ja tapahtumanrakentaja Mikollekin propsit!”


“Saamani kokemus oli todellakin avaimet käteen -palvelu.”

Milla Leinonen / Digital Marketing Specialist, EasyPark Group