Siirry suoraan sisältöön

Koronatiedote 2: Usein kysytyt kysymykset – Grano vastaa

Kuten koko suomalaisessa yhteiskunnassa, myös Granolla on ryhdytty poikkeuksellisiin toimenpiteisiin covid-19-koronaviruksen leviämisen estämiseksi. Tilanteesta huolimatta Granon toimintakykyky on edelleen normaalilla tasolla. Alla yleisempiä kysymyksiä ja vastauksia, miten Grano on varautunut koronavirukseen, ja kuinka yhtiö turvaa palveluidensa saatavuuden.

Miten Granon palvelut ovat saatavilla?

Kaikki palvelumme ovat saatavilla normaalisti. Koska suuremmat yleisötapahtumat on peruttu, autamme asiakkaitamme kaikin keinon löytämään sellaiset markkinoinnin ja viestinnän keinot, jotka pitävät asiakkaidemme pyörät pyörimässä vallitsevassa tilanteessa. Esimerkiksi peruttujen messujen sijasta kohderyhmiä voi tavoitella sähköisen tai perinteisen suoramarkkinoinnin keinoin, joiden kysyntä on vahvasti kasvanut viime aikoina. Granon aineistonhallintapalvelun avulla puolestaan helpotetaan mm. etätöiden sujuvuutta. Nyt on myös hyvä hetki pohtia esimerkiksi ikkunateippauksia, joiden asennus sujuu turvallisesti ulkoilmassa, turvavälit muistaen.

Granon myynti auttaa kaikissa palveluihin liittyvissä mahdollisuuksissa. Tarkemmat yhteystiedot löytyvät täältä.

Kuinka turvaatte oikeat työskentelytavat ja toimitusvarmuuden?

Grano on ottanut käyttöön useita turvallisuutta parantavia sisäisiä ja ulkoisia työskentelytapoja. Nämä noudattavat vähintään valtioneuvoston suosituksia.

– Etätyöskentely on otettu käyttöön kaikissa niissä toimenkuvissa, joissa se on mahdollista.

– Kaikki sisäiset kokoukset pidetään virtuaalikokouksina. Samoin asiakastapaamiset ja muut sidosryhmätapaamiset hoidetaan ensisijaisesti etänä. Kasvokkain tapaamisia järjestetään vain, jos tämä on ehdottoman välttämätöntä. Työmatkat ulkomaille sekä yrityksen sisäisiin tapaamisiin on kokonaan kielletty.

– Tuotannoissa kaikki ylimääräinen kulkeminen on ohjeistettu minimiin myös oman henkilökunnan osalta. Toistaiseksi Grano ei järjestä asiakasvierailuja tai auditointeja tuotantoyksiköissään. Tiloissa asioivat ainoastaan välttämättömimmät sidosryhmät, jotta materiaalitoimitukset, siivoukset ja huollot saadaan toteutettua moitteettomasti.

– Tuotantotiloissa henkilöstölle on laadittu kattavat ohjeet hygieniaan, vuoronvaihtoihin, työskentelytapoihin ja viestintään.

– Granon laaja ja valtakunnallinen toimipisteverkosto takaa tuotantovarmuuden. Tilauksia voidaan siirtää yksiköiden kesken sujuvasti, mikäli sairaustapauksia tai toimitushaasteita joissakin yksiköissä ilmenisi. Granon kokonaiskapasiteetti riittää erinomaisesti myös tässä poikkeustilanteessa.

Miten huolehditte konkreettisesti asiakaspalvelupisteidenne hygieniasta?

Pyrimme estämään omalta osaltamme koronaviruksen leviämisen, suojaamaan omaa henkilöstöämme sekä varmistamaan toimituskykymme. Tästä syystä hygieniakäytäntöjämme on tiukennettu.

– Puhdistamme kaikki pinnat säännöllisesti ja desinfioimme virukselle alttiit paikat, kuten maksupäätteet, kassat ja tiskit. Tällä hetkellä emme ota palvelutiskeille vastaan sellaisia asiakkaita, joilla on flunssan oireita. Asiakkaita on tiedotettu tästä käytännöstä ja tiedotteet ovat esillä myös palvelupisteiden ovissa.

– Noutoautomaatit ovat käytössä Helsingissä Uudenmaankadulla, Kouvolassa, Lahdessa, Tampereella ja Turussa. Noutoautomaattien käytöllä pystymme vähentämään fyysisiä kohtaamisia.

– Toimipisteissä noudatetaan THL:n ohjeita koronaviruksen ehkäisystä. Lisäksi suosimme sähköisiä aineistoja ja palvelukanavia aina kuin mahdollista. Osittain myös asiakaspalvelu on siirtynyt etätyömalliin.

Miten huolehditte asiakastoimitusten ja asennusten hygieniasta?

Pyrimme turvaamaan asiakkaidemme, Granon lähettien ja asentajien turvallisuuden koronavirusepidemian aikana ja estämme osaltamme viruksen leviämisen.

Olemme ohjeistaneet lähettitoimintaamme seuraavasti:

  • Lähetit on ohjattu käyttämään työkäsineitä
  • Käsienpesua ja käsidesin käyttöä on korostettu lähettämössä. Tämän lisäksi kaikissa lähettiautoissamme on käsidesit
  • Luovutustilanteissa vältetään turhia käsikontakteja
  • Lähetit toimivat lähettämöissä porrastetusti ja minimoivat aikansa tuotannon tiloissa
  • Jos asiakas on antanut erillisiä, poikkeavia ohjeita toimituksiin liittyen, noudatamme luonnollisesti niitä

Tämän lisäksi olemme ohjeistaneet asennustoimintaamme seuraavasti:

  • Asentajat on ohjattu käyttämään mahdollisuuksien mukaan myös suojalaseja
  • Käsityökalut puhdistetaan säännöllisesti desinfioivalla puhdistusaineella
  • Asiakkaiden sisätiloissa käytetään tarpeen mukaan hengityssuojaimia
  • Granon omat asennustilat on eristetty ainoastaan asentajien käyttöön
  • Asentajat toimivat suuremmissa asennusprojekteissa pienryhmissä
  • Asiakas kontaktoidaan aina ensin aikataulujen ja yleisen tilanteen osalta
  • Käydään läpi erillinen riskianalyysi, jossa huomioidaan mm. seuraavat asiat:
    • onko asiakkaalla kohdekohtaisia, erillisiä toimintaohjeita
    • varmistetaan Granon toimintamalli
    • selvitetään, vaatiiko asennuskohde eristämistä muusta toiminnasta

Mitä yhteydenpitokanavia suosittelette?

Pyydämme sinua olemaan yhteydessä valtakunnalliseen asiakaspalveluumme puhelimitse: 0291 800 400 (arkisin klo 8–16), tai lähettämään sähköpostia: asiakaspalvelu@grano.fi. Tavoitat asiakaspalvelun myös grano.fi-sivuston chat-palvelun kautta toimistoaikoina. 

Myyntihenkilöstömme on tavoitettavissa normaalisti puhelimitse ja sähköpostitse. Tarkemmat yhteystiedot löytyvät täältä. Lisäksi verkkosivujen sähköisten lomakkeiden kautta tulleet yhteydenotto- ja tarjouspyynnöt käsitellään ja toimitetaan normaalisti. 

Kaikki sähköiset tilauskanavamme (MyGrano, Emmi, SokoPro, Käännöspalveluiden asiakasportaali ja GranoShop) toimivat normaalisti.

Juttu on julkaistu alun perin 19.03.2020 ja sitä on päivitetty 6.02.2024.