Minkälainen pakkaus herättää asiakkaasi huomion?

Pakkauksen tehtävä on herättää asiakkaasi mielenkiinto ja varmistaa, että tuote päätyy ostoskoriin asti. Jotta pakkaus on toimiva, sen suunnittelussa on otettava huomioon visuaalisuus ja käytännöllisyys. Lisäksi vastuulliset ja ympäristöystävälliset pakkaukset ovat jo arkipäivää, joten hiilineutraalitkin ratkaisut viehättävät sekä yrityksiä että asiakkaita. Ota ylös nämä neljä vinkkiä, joiden avulla pakkauksesi herättää mielenkiinnon kaupan hyllyillä.

Visuaalisuus ja käytännöllisyys yhdistyvät

Kaupan hyllyillä on useita pakkauksia, jotka herättävät mielenkiintoa visuaalisuudellaan. Tämän vuoksi on tärkeää, että yrityksesi brändi loistaa pakkauksessa. Suunnittelussa on hyvä huomioida, miten esimerkiksi brändin värit näkyvät tai miten pakkauksen ulkonäkö kertoo yrityksesi tai tuotteesi tarinaa. Brändisi näkyvyys on elintärkeää, joten huomioi se pakkaussuunnittelussa.

Käytännöllisyyttä ei sovi unohtaa. Pakkauksen pitää olla helppo avata, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö se voisi olla oivaltava. Yllättävät avausmekanismit jättävät pakkauksen sekä yrityksen asiakkaan mieleen. Odotetun pakkauksen avaaminen on aina jännittävää, mutta myös arkisista pakkauksista voi tehdä mielenkiintoisia. 

Paras yhdistelmä onkin siis visuaalisesti kaunis, mutta toimiva pakkaus, joka houkuttelee tutustumaan tuotteeseen ja lisää odotusarvoa.

Inspiroidu esimerkiksi Chjokon ja Luonkosin näyttävistä pakkauksista.

Vastuullinen pakkaus viestii yrityksesi arvoista

Ympäristöystävällisyys, vastuullisuus ja ekologisuus näkyvät pakkauksissa. Ekologisten pakkausten avulla viestit ympäristöystävällisiä yritysarvojasi ja annat myös asiakkaallesi mahdollisuuden vaikuttaa vastuullisesti ostopäätöksellään. 

Käyttämällä palveluamme pakkausten suunnittelussa ja toteutuksessa varmistat sen, että pakkaus on alusta asti vastuullinen. 

Pohdi esimerkiksi seuraavia vaihtoehtoja suunnitellessasi: 

  • Käytä ympäristösertifikaatin alla olevia materiaaleja, kuten kartonkilaatuja, jotka ovat peräisin kestävän kehityksen periaatteen mukaisista metsistä.
  • Korvaa PE-päällysteiset kartonkipakkaukset muovittomilla vaihtoehdoilla 
  • Joustopakkauksissa valitse paperipohjaiset materiaalit, joita voi kierrättää kartonkikierrätyksessä 

Ekologinen pakkaus on todellakin arkipäivää!

Viimeistele pakkaus etiketillä tai tarralla

Oletko avannut pakkauksen, jossa oli kaunis tarra tai etiketti? Kenties olet myös ostanut tuotteen hienon etiketin vuoksi. Pieni, mutta erittäin vaikuttava elementti jää mieleen oikein suunniteltuna ja tehtynä. Se viimeistelee pakkauksen ja antaa sille lisää persoonallisuutta – unohtamatta yrityksen brändiä. 

Muista myös tarrojen ja etikettien oikeat koot!

Älä unohda käännöstä

Jos yrityksesi toimii kansainvälisillä markkinoilla, on käännösten oltava kunnossa. Kielestä huolimatta yrityksesi viestin tulee pysyä samana, joten käännöspalveluiden käyttäminen on varmin tapa saada laadukas lopputulos. Yhdessä käännöspalvelun kanssa voit pohtia, miten viestisi iskisi parhaiten asiakkaisiin myyntimaassa.

Muistilista mukaan 

Pakkauksia on joka lähtöön, mutta ottamalla nämä neljä oppia talteen, saat hyvän alkulähdön pakkausten maailmaan: 

  1. Visuaalisuus ja käytännöllisyys 
  2. Vastuulliset materiaalit 
  3. Näyttävä etiketti tai tarra pakkauksen viimeistelyyn 
  4. Käännä yrityksesi viesti myyntimaan kielelle

Voit myös tutustua Granon palveluihin, sillä kaiken tämän ja paljon päälle saat meiltä. Oli kyseessä sitten suunnittelu, tuotanto, POS-materiaalit, varastointi tai käännöspalvelut, kaikki löytyvät saman katon alta helposti ja vastuullisesti.

 

Brändillesi sopivat pakkaukset Granolta >> 

Juttu on julkaistu alun perin 29.09.2022 ja sitä on päivitetty 6.02.2024.