Siirry suoraan sisältöön

Visuaalisuus on tärkeä osa Flow Festivalin identiteettiä

Flow Festival on inspiraation lähde luovan alan tekijöille. Flow ja Grano ovat tehneet yhteistyötä vuodesta 2013 asti, joista parina viime vuotena syvällisemmin ja kattavammin. Vuonna 2016 Grano teki lähes kaikki festivaaliin liittyvät painotuotteet.

Flow Festival on Helsingissä järjestettävä kaupunkikulttuuri- ja musiikkifestivaali. Vuonna 2016 festivaalilla oli kolmen päivän aikana 75 000 kävijää, mikä oli Flow'n kävijäennätys. Tapahtuma panostaa musiikin lisäksi visuaalisesti kiinnostavaan ja luovasti suunniteltuun alueeseen. Taide, design ja laadukas ruokatarjonta ovat tärkeä osa festivaalin ohjelmaa ympäristöystävällisyyttä unohtamatta.

7-flow_2015_06-lowres

– Yhteistyö on sujunut varsin mainiosti ja mutkattomasti. Festivaalin tekemisen lainalaisuudet perustuvat usein nopeaan reagointiin ja lyhyisiin toimitusaikoihin. Saattaa olla, että esimerkiksi joku tietty kyltitystarve ilmenee vasta festivaalia edeltävänä päivänä, jolloin tavaraa pitää saada alle päivässä. Palvelualttius, nopeus ja joustavuus ovat ehdottomasti Granon vahvuuksia, kuten myös laadukas jälki, kertoo Flow'n markkinointipäällikkö Milla Valjus.

– Luotan yhteyshenkilömme asiantuntemukseen. On hienoa, ettei itse tarvitse tietää tai selvittää kaikkea. Erikoisratkaisuja saa halutessaan ja yhteistyötä helpottaa aina, kun saa vastauksia nopeasti. Usein ratkaisu löytyy helpoiten myös niin, että graafikkomme ja Granon edustaja keskustelevat suoraan esimerkiksi painoratkaisuista etenkin, kun meillä tarvitaan aika ajoin vähän erikoisempia vaihtoehtoja.

– Luotan yhteyshenkilömme asiantuntemukseen. On hienoa, ettei itse tarvitse tietää tai selvittää kaikkea.

Milla Valjus / markkinointipäällikkö, Flow Festival

Kaikki tuotteet saman katon alta

Flow sai kaikki tarvitsemansa tuotteet saman katon alta. Asiakkaan ei tarvinnut käyttää resursseja laajan alihankintaverkoston hallinnoimiseen. Tuotanto toteutettiin nopealla aikataululla, jotta rakentajat ja talkooväki pääsivät ajoissa somistamaan aluetta.

– Visuaalisuus, yhtenäinen ja kiinnostava festivaalialue ja Flow’n brändin jalkauttaminen sinne tyylikkäästi on meille ensisijaisen tärkeää ja tärkeä osa Flow’n identiteettiä. Luotettava ja asiantunteva painotalo on luonnollisesti avainasemassa.

4-flow_2015_kuudes_linja_3-crop-lowres

Juttu on julkaistu alun perin 9.07.2018 ja sitä on päivitetty 5.10.2022.
Ota yhteyttä