Grano toteutti EMMA:lle palkitun Kosketus-näyttelyjulkaisun

Grano toteutti EMMAlle palkitun Kosketus-näyttelyjulkaisun. Julkaisu voitti sekä saksalaisen Red Dot Award -palkinnon Communication Design -sarjassa että julkaisugrafiikan erikoispalkinnon Vuoden Huipuissa. Julkaisun suunnitteli designtoimisto Kuudes Kerros.

Kosketus on Saastamoisen säätiön uudistunut kokoelmanäyttely. EMMAn eli Espoon modernin taiteen museon markkinointi- ja viestintäpäällikkö Esa Takala kertoo projektista:

– Olemme tehneet pitkään yhteistyötä Granon kanssa. He ovat luottokumppanimme, jonka laatuun voimme luottaa. Olemme aina onnistuneet heidän kanssaan.

– Granossa ovat parasta kokonaispalvelu ja laadun varmuus. He välittävät ja huolehtivat kokonaisvaltaisesti, että projekti hoituu laadukkaasti ja siitä jää hyvä fiilis. Minun ei tarvitse murehtia eikä varmistella asioita.

– Uudistettu kokoelmanäyttely on taidemuseomme toiminnan kivijalka, joten myös julkaisun merkitys oli erityisen korkea. Halusimme tehdä julkaisun, joka henkii näyttelyn upeutta ja kestää aikaa. Julkaisu toimii yleisölle myös näyttelyn käsinkosketeltavana osana.

– Granon palveluiden avulla meidän ei tarvitse tinkiä luovuudesta. Sitä kautta seuraa menestystä. Olemme olleet viime vuosina Suomen palkituin taidemuseo julkaisuissa.

Esa Takala / markkinointi -ja viestintäpäällikkö, EMMA

– Meille oli tärkeää, että julkaisulla on nykyaikainen design, joka henkii näyttelyn kansainvälistä luonnetta. Jos näyttely olisi julkaisu, niin se olisi tämä. Se tuo esiin näyttelyn hengen ja tunnun.

– Granon palveluiden avulla meidän ei tarvitse tinkiä luovuudesta. Sitä kautta seuraa menestystä. Olemme olleet viime vuosina Suomen palkituin taidemuseo julkaisuissa. Saamme hyvää palautetta myös kävijöiltä. Ihmiset haluavat ottaa ne käteen ja hypistellä. Julkaisumme erottuvat.

– Julkaisu on toteutettu taidelähtöisesti. Näyttelyn fiilis siirtyy myös julkaisuun, sanoo EMMAn markkinointi- ja viestintäpäällikkö Esa Takala.

Näyttelyjulkaisusta tehtiin suomen-, ruotsin- ja englanninkieliset versiot.

– Käytämme julkaisua käyntikorttina kansainvälisissä yhteyksissä, kertoo EMMAn markkinointi- ja viestintäpäällikkö Esa Takala.

– Grano haluaa toteuttaa erikoisetkin toiveet. Jos jokin ratkaisu ei löydy suoraan 'hyllyltä', he miettivät miten asia ratkaistaan. He ottavat vastuun asioiden hoitamisesta, sanoo EMMAn markkinointi- ja viestintäpäällikkö Esa Takala.

Julkaisu yhdistää monipuolisesti eri materiaaleja ja struktuureja näyttelyn sisältöön.

EMMA:n Kosketus-näyttelyjulkaisu herätti huomiota

  • Grano toteutti erikoisetkin toiveet EMMA:lle
  • Värit ja leikkisyys esiintyivät Kosketus-näyttelyjulkaisussa.
  • Julkaisu toteutettiin taidelähtöisesti
  • Uudistettu kokoelmanäyttely sai hienon julkaisun
  • Grano toteutti erikoisetkin toiveet EMMA:lle
  • Värit ja leikkisyys esiintyivät Kosketus-näyttelyjulkaisussa.
  • Julkaisu toteutettiin taidelähtöisesti
  • Uudistettu kokoelmanäyttely sai hienon julkaisun
Juttu on julkaistu alun perin 7.03.2018 ja sitä on päivitetty 5.10.2022.
Ota yhteyttä