Siirry suoraan sisältöön

Suomen Noblessa-keittiömyymälät saivat uuden ilmeen

Saksalainen Noblessa myy laadukkaita keittiöitä yli 70 vuoden kokemuksella. Noblessa-keittiöt valmistetaan Euroopan suurimmassa keittiötehtaassa Saksassa. Keittiöiden valmistaja on nobilia-Werke J. Stickling GmbH & Co KG. Suomeen Noblessa saapui vuonna 2011 ja nykyään Suomesta löytyykin 35 myymälää aina Helsingistä Rovaniemelle asti.

Vuosikymmenten kokemuksen omaava Noblessa myy laadukkaita keittiöitä ympäri maailmaa, mutta on alun perin Saksasta. Suomeen Noblessa saapui vuonna 2011. Noblessan keittiömyyjät auttavat asiakkaita löytämään parhaan keittiöratkaisun yhdessä Noblessan Saksan tehtaan tilauskäsittelijöiden kanssa.

Grano tuli mukaan uudistamaan Noblessan ilmettä vuonna 2021. Varsinainen uusimistyö alkoi vuoden 2022 tammikuussa. Granon avainasiakaspäällikkö Pia Huovinen ja suurkuvan projektipäällikkö Riina Kokkinen kertovat projektin vaiheista ja lopputuloksesta.

Toivomuksista valmiisiin tuotteisiin

Riina Kokkinen veti Noblessa-projektia yhdessä Pia Huovisen kanssa. Pia kertoo, että työ alkoi jokaisen myymälän kartoituksella, tarkalla mittauksella sekä leiskojen tekemisellä. Lahtelainen mainostoimisto Ampersand suunnitteli Noblessan myymälämateriaalit ja muun visuaalisen aineiston, joka pohjautuu Noblessan toivomuksiin sekä Pohjoismaiden myymälöiden yhteiseen brändi-ilmeeseen. Tämän jälkeen Grano tuotti halutun ilmeen mukaiset valomainokset, ikkunateippaukset sekä myöhemmin ajoneuvoteippaukset, salkoliput ja painotuotteet.

– Noblessa on ollut jo ennen ilmeuudistusta asiakkaamme. Olemme tehneet aiemmin vastaavia tuotteita, mutta nyt projekti oli laajempi. Lisäksi toteutimme painotuotteita, kun huomasimme, että niillekin on tarve, Pia avaa projektia.

– Ennen ikkunateippausten asentamista tarkistimme asiakkaalta, että ne olivat sopivat. Visuaalinen ilme oli tarkkaan suunniteltu, mutta asiakas sai kertoa mielipiteensä ennen lopputulosta, Riina lisää.

Yhteistyö sujui mallikkaasti

Ampersand ja asiakas olivat tiiviissä yhteistyössä. Kun Grano astui kuvioihin, pystyi mainostoimisto välittämään asiakkaan toiveet helposti granolaisille.

– Toteutimme mainitut toiveet ja ideat toimiston ja asiakkaan avulla, Pia sanoo.

Koska projekti oli erittäin laaja, yhteistyön merkitys ja keskustelun avoimuus olivat tärkeitä tekijöitä onnistumisen kannalta:

– Kyllä vastaan tuli asioita, joita piti ensin selvittää, mutta kaikesta huolimatta projekti oli todella onnistunut, Riina kuvailee.

– Keskustelu oli myös erittäin avointa kaikkien välillä. Saimme kiitosta muun muassa tavastamme toimia, Pia tiivistää.

Lopputulos miellytti kaikkia osapuolia

Noblessan myymälöiden ilme on nyt yhtenäinen ja moderni. Kaikki valomainoksista ikkunateippauksiin ja painotuotteisiin asti huokuvat Noblessan tyyliä. Myös granolaiset olivat innoissaan onnistuneesta lopputuloksesta:

– Tykkäsin ilmeestä. Lopputulos on kevyt ja raikas, Pia kehuu.

– Minä tykkään myös! Myymälät saivat ansaitusti modernin ilmeen, lisää Riina.

 

Lisää tila- ja bränditoteutuksia! >>

Noblessan uusi ilme on moderni ja tyylikäs

  • Noblessa ja Silkkitimpurit
  • Noblessan autoteippaukset ovat nyt brändin mukaiset
  • Tyylikäs ja moderni Noblessa sai näyttävät autoteippaukset Granolta
  • Noblessan modernius näkyy nyt myös ulkopuolella
  • Noblessan slogan sai ansaitsemansa tyylittelyn
  • Noblessa ja Silkkitimpurit
  • Noblessan autoteippaukset ovat nyt brändin mukaiset
  • Tyylikäs ja moderni Noblessa sai näyttävät autoteippaukset Granolta
  • Noblessan modernius näkyy nyt myös ulkopuolella
  • Noblessan slogan sai ansaitsemansa tyylittelyn
Juttu on julkaistu alun perin 11.10.2022 ja sitä on päivitetty 7.05.2024.
Ota yhteyttä