Tulevaisuuden digitaalisia ratkaisuja tehdään asiakkaalle

Mitä tulevaisuuden asiakas haluaa? Uusia laitteita ja teknologiaa? Markkinoille on jo pitkään odotettu erilaisia älylaseja ja muita lisälaitteita, jotka mahdollistavat virtuaalitulevaisuuden (virtual reality, VR) tai lisätyn tulevaisuuden (augmented reality, AR) palveluita. Voimme vain arvailla millä aikajänteellä tämä toteutuu, mutta luultavasti tällaiset laitteet yleistyvät yhtä nopeasti kuin kehittyneet älypuhelimet tällä vuosikymmenellä. Tärkein kysymys kuitenkin on, mitä tulevaisuuden asiakas haluaa?

Älypuhelimien ekosysteemien valtataistelussa on nähty, että teknologian yleisyys tai paremmuus ei takaa sen säilymistä markkinoilla vaan se, että tuote tai palvelu vastaa asiakkaiden tarpeisiin ja odotuksiin.
 
Markkinoilla menestymiseen ei riitä pelkkä uusien laitteiden ja teknologioiden haltuunotto. Oleellisempaa on, mihin näitä laitteita voidaan tulevaisuudessa hyödyntää sekä millaisia palveluita niille on saatavilla.
 
Me olemme lähteneet mukaan digiloikkaan kehittämällä asiakkaidemme hyödyksi SokoProhon ”Digitaalisen rakennuksen”. Kyseessä on uusi konsepti, joka on tarkoitettu kiinteistöjen 3D-mallintamiseen, joka mahdollistaa kohteen esittelyn kolmiulotteisesti. Näin päästään tarkastelemaan rakennusta hyvin yksityiskohtaisesti ja tarkasti. Kiinteistön 3D-malli työstetään hyödyntäen tietomallinnusta tai alan standardiformaatteja. Tällä konseptilla pystytään tuottamaan nopeasti ja kustannustehokkaasti mallinnukset mm. nettiin, mobiiliin tai virtuaalilaitteisiin.
 
Kohteen digitalisoinnin jälkeen rakennuksesta voidaan toteuttaa näkymiä kuvina tai 360-panoraamoina. Samasta kohteesta on mahdollista demonstroida erilaisia vaihtoehtoja ja näkymien asettaminen todelliseen ympäristöön helpottaa kokonaiskuvan hahmottamista.

 

 

 


Tätä palvelua hyödyntämällä asiakas saa kokonaiskuvan joka helpottaa mm. hahmottamaan miltä alue näyttää valmiina. Tämän palvelun tarkoitus on tuottaa lisäarvoa asiakkaalle mm. tilojen markkinoinnissa.
 
Tulevaisuuden digitaalisia ratkaisuja rakennetaan asiakkaille nyt, asiakkaan tarve ohjaa millaisia palveluita hän ostaa tulevaisuuden tarpeisiin. Viime kädessä asiakas päättää millaisia palveluita haluaa ostaa.
 
Uskomme, että ”Digitaalinen rakennus” on SokoPron ensimmäinen loikka kohti uusia digitaalisia palveluita asiakkaidemme hyödyksi ja tulemme tulevaisuudessa kehittämään uusia palveluita asiakasta kuunnellen.

 

Juttu on julkaistu alun perin 25.04.2017 ja sitä on päivitetty 6.02.2024.