Takaisin

Osuma Henkilöstöpalvelu Grano Liidinhallinta

Toteutimme Osuma Henkilöstöpalveluille Grano Liidinhallinta -palvelun, jonka avulla he keräävät helposti ja nopeasti työntekijöiden ja työnantajien yhteystietoja. Tarkoituksena on yhdistää potentiaaliset työnhakijat ja työpaikat tehokkaasti.

Osuma Henkilöstöpalvelut on kotimainen ja koko Suomessa toimiva henkilöstöpalvelualan, rekrytoinnin ja vuokratyövoiman välityksen ammattilainen. Yrityksen tavoitteena on saattaa työnhakijat ja -antajat osumatarkasti yhteen. Osumalla oli aikaisemmin käytössään laaja työnhakulomake, johon hakijan piti täyttää kaikki tiedot kokemuksesta koulutukseen.

"Huomasimme, että tarvitsemme tehokkaammin uusia hakemuksia. Työnhakijoilla on nykyään vähemmän intoa ja kiinnostusta täyttää varsinaista hakemuslomaketta. Halusimme ratkaisun, joka madaltaa kynnystä ja rohkaisee ottamaan yhteyttä", sanoo Osuman myyntipäällikkö Miia Nissinen.

Grano räätälöi Osumalle Liidinhallinta-palvelun sekä työnhakijoiden että työnantajien tietojen nopeaan ja tehokkaaseen keräämiseen ja hallintaan. Osuma käyttää ratkaisua sekä nettisivuillaan että erilaisissa tapahtumissa. Tiedot säilytetään turvallisesti Suomessa, GDPR-tietosuoja-asetuksen mukaisesti.

"Palvelun käyttöönotto ja sen aikainen yhteydenpito sujuivat todella hyvin. Pysyimme budjetissa ja aikataulussa. Olen todella tyytyväinen. Tärkeintä oli se, että Grano pystyi ratkaisemaan ongelmamme."

Käyttöönotto oli asiakkaalle helppo

Projekti alkoi kasvokkain yhteisellä palaverilla. Sen jälkeen hommat hoidettiin sähköpostin ja Skype-palavereiden avulla, koska eri tahojen välillä oli yli 400 kilometriä. "Se onnistui tosi hyvin. Se oli meille mielekäs tapa, koska toimitusjohtajamme on Kuopiossa ja minä Iisalmessa."

Grano teki kehitystyötään tehokkaasti taustalla. "Granon projektipäällikkö piti langat käsissään ja ohjasi toimintaa oikeaan suuntaan. Skype-palavereissa vedimme yhteen, missä olimme menossa ja teimme tarkentavia kysymyksiä. Se vei meiltä kohtuullisesti aikaa eikä työllistänyt liikaa. Projekti pysyi tosi hyvin aikataulussa ja palvelu oli valmis jopa hieman etuajassa."

Tuliko palvelun käyttöönoton aikana tunne, että Grano ymmärtää teitä ja liiketoimintaanne? "Kyllä. Minulla on fiilis, että Grano on meille aito ja läheinen yhteistyökumppani."

Liidejä netistä ja tapahtumista

Uusia liidejä alkoi tippua heti palvelun julkaisun jälkeen. Hallintatyökalun avulla niitä on helppo jalostaa eteenpäin, koska kaikki liidit tulevat kootusti yhteen sähköiseen palveluun, joka on aina kaikkien osumalaisten saatavilla selaimella tai mobiilissa. Liidejä ei tarvitse etsiä vihkoista tai käyntikorttipinoista.

Palvelun avulla voi seurata liidien määrää, kertymistä ja etenemistä. Osumalaisten on helppo ottaa yhteyttä potentiaalisiin henkilöihin ja kysyä tarvittavat lisätiedot. Nissinen on ilokseen huomannut, että liideistä on jo kehittynyt oikeita työmahdollisuuksia. "Olemme vasta alkuvaiheessa, mutta hyvälle näyttää ja liidien määrä kasvaa koko ajan."

Osuma osallistuu usein myös erilaisiin rekrytointitapahtumiin, joissa liidien keräämisen helppous korostuu: "Palvelu on todella hyvä tapahtumissa, koska olemme niiden aikana kymmenien tai jopa satojen työnhakijoiden juttusilla. Olemme huomanneet, että varsinkin nuoret täyttävät liidilomakkeen mielellään samantien joko mobiililaitteella nettisivuilta tai QR-koodin skannaamalla."

Jatkossa palvelua on mahdollisuus laajentaa esimerkiksi viemällä se kauppakeskuksiin tai oppilaitoksiin itsenäisesti toimivan tabletin ja lattiatelineen avulla. "Grano on ollut aktiivinen ja tarjonnut meille hyvin lisäratkaisuja."

 

Lue lisää Grano Liidinhallinta -palvelusta >>