Siirry suoraan sisältöön

Digitaaliset aineistot kätevästi käyttöön

EMMi on kasvanut ja kehittynyt ketteräksi ja moderniksi kaksikymppiseksi. Aineistonhallintajärjestelmän kautta voi tuoda, lähettää, jakaa ja muokata digitaalisia aineistoja. Se sopii erityisesti tuotekuvien ja pakkaustietojen aineistopankiksi, jonka ominaisuuksia ja käyttöoikeuksia pystyy muokkaamaan yritys- ja projektikohtaisesti.

Aineistojen hallinta ja mediapankkien kehitystyö on Granon asiantuntijoille tuttua jo reilun kahdenkymmenen vuoden ajalta. Osa asiakkaista on ollut EMMi Aineistonhallinnan uskollisia ystäviä pitkään, koska palvelua on helppo käyttää ja sen voi muokata omiin tarpeisiin sopivaksi. Grano tarjoaa EMMin mahdollisuudet asiakkaille, mutta palvelun hallinnoinnista vastaa asiakas. Granosta saa aina tukea ja apua järjestelmän käyttöön.

Granon aineistonhallinnan asiantuntija Timo Luoto tiivistää EMMin edut viiteen hyötyyn: 1) helppouteen, 2) käyttöoikeuksien hallinnointiin, 3) aineiston hallintaan eli materiaalin tuomiseen, lähettämiseen ja jakamiseen sekä 4) ajansäästöön. Tärkeä plussa on projektihallinnan ominaisuus, jonka avulla koko prosessin elementit ja tekijät voivat työskennellä EMMin sisällä saman työpöydän ääressä.

EMMi arkistoi materiaalit samaan paikkaan, josta niitä pääsevät käsittelemään oikeat henkilöt. EMMin sisältöjä voi hyödyntää myös muissa järjestelmissä ja sinne voi tuoda aineistoja niistä. Järjestelmän rajapinnan avulla esimerkiksi verkkokaupan tuotekuvia ja -tietoja voi muokata ja jakaa suoraan.

– Digitaalisten aineistojen muokattavuus on ensiarvoisen tärkeää esimerkiksi elintarvikepakkauksen tuotetietojen ja kuvien päivityksessä. Sähköpostissa kulkevat excelit ja isot liitetiedostot eivät ole tätä päivää. Verkkokaupan lisäksi materiaalipankki tulee avuksi myös videoiden ja muun somemateriaalin nopeassa jakamisessa ja julkaisemisessa. Aineistojen käyttötarve on globaalia, joten materiaalien tulee olla saatavilla 24/7, Timo Luoto kertoo.

Granon EMMi Aineistonhallintatyökalu on tehokas ja helppokäyttöinen työkalu markkinoinnissa ja viestinnässä.

EMMin 4+1 hyötyä

1 Helppo löytää, jakaa ja julkaista

EMMi on tehokas ja helppokäyttöinen työkalu markkinoinnissa ja viestinnässä tarvittavien aineistojen samaan paikkaan keräämisessä, muokkaamisessa ja jakamisessa. Järjestelmä toimii kaikilla laitteilla ja myös mobiilisti. EMMi on yhteensopiva muiden järjestelmien kanssa ja antaa mahdollisuuden markkinoinnin automatisointiin. EMMi on avoinna 24/7.

Käyttökohteita: messukuvat, verkkokaupan tuotekuvat, pakkaustiedot

2 Käyttöoikeus oikeilla henkilöillä ja sidosryhmillä

EMMin avulla juuri oikeat henkilöt ja ryhmät pääsevät hallinnoimaan materiaalivirtoja ja prosesseja. Asiakas on oman palvelunsa pääkäyttäjä ja antaa brändinhallintaan, markkinointiin tai viestintään osallistuville henkilöille – yrityksen sisällä tai ulkopuolella – käyttöoikeudet tarvittavien materiaalien ja työkalujen käyttöön. EMMin hallinnointiominaisuudet tekevät järjestelmästä luotettavan.

Käyttäjiä: mainostoimistot, keskusliikkeet, verkkokaupat, painotalot

3 Aineiston muokkaus ja päivitys sujuvaksi

EMMi tekee aineistojen käsittelyn ja päivittämisen helpoksi. Näin esimerkiksi pakkaustietojen oikeellisuus on aina ajan tasalla. Materiaaleihin voi tarpeen mukaan liittää tarvittavaa metadataa ja lisätiedostoja. Käyttäjät ja sidosryhmät voivat ladata selaimen kautta aineistoista haluamansa versiot omalle tietokoneelleen ja muokata niitä jatkokäyttöä varten.

Palvelu sopii: mainonta, viestintä, verkkopalvelut ja painotuotteet

4 Säästä aikaa ja vaivaa

EMMi on tämän päivän tarpeisiin kehitetty aineistonhallintajärjestelmä, jonka avulla säästää aikaa, kun materiaalit ovat samassa paikassa ja juuri oikeiden ammattilaisten ulottuvilla. Aineistojen haku on nopeaa, lataaminen kätevää ja julkaisutyökalut toimivat vaivatta.

Sopii: kaikille markkinointi- ja viestintämateriaalien suunnittelijoille ja toteuttajille

+1 Projektinhallinta vetää kaikki yhteen

EMMin parhaita puolia ovat sen joustavuus ja asiakaskohtainen muokattavuus. Järjestelmää on mahdollista laajentaa projektinhallinnan ominaisuudella, joka toimii kaikkien tekijöiden yhteisenä työpöytänä. Näin arkistointi, aineistoliikenne, viestinnän suunnittelu ja vedosten hyväksymiset voidaan tehdä aineistopankin sisällä ja käytössä on aina viimeisin, ajan tasalla oleva versio. Projektityökalulla saa haltuun koko tuotantoprosessin ja tekijät, jolloin projektin eteneminen on sujuvaa ja sen edistymistä on helppo seurata.

Sopii: kaikille markkinointi- ja viestintämateriaalien suunnittelijoille ja toteuttajille


Kirjoitus on julkaistu ensin Grano Magazine -asiakaslehdessä 2021. Kirjoittaja Johanna Pelto-Timperi ja kuvat Meeri Utti.

Tutustu Grano Magazineen >>

Juttu on julkaistu alun perin 8.02.2022 ja sitä on päivitetty 6.02.2024.